Jukka Peltolan
tapasin helmikuun puolivälissä 2018 Laurell-kahvilassa
Hämeenlinnassa.
Vuonna 1977
syntynyt Jukka on horoskoopiltaan leijona. ”Kotoisin oon
Kalajoelta, Pohjois-Pohjanmaalta. Ala-ja yläasteen kävin siellä ja
lukion myös, TeaKia lukuunottamatta kaikki kouluni siis. Kalajoen
lisäksi oon asunut Helsingissä (asun tälläkin hetkellä) ja
Kuopiossa vuoden.”
Mitä teet
vapaa-aikanasi? ”Viimeiset viisitoista vuotta iso intohimoni on
ollut ratsastus. Yhdessä vaiheessa meillä oli vaimoni kanssa
osaomistus Whilma-nimisestä hevosesta, viime vuoden tammikuussa se
jouduttiin viemään lopetettavaksi. Ratsastusta on kuitenkin
jatkettu Helsingissä Tuomarinkylän kartanon Ruskeasuon osaston
ratsutallilla. On muuten monimutkainen nimi! Mitäs muuta…
Sanapalaa pelailen kännykällä juu, hah. Se on kyllä jäänyt nyt
vähemmälle, työt häiritsee pahasti harrastustoimintaa. Mä en oo
mikään säännöllinen salillakävijäkään. Tampereella
teatteriharjoitusten aikaan hankin oikein 24/7 fitness-kortin ja
kävin salilla, nyt meni kuukausi umpeen enkä vielä oikein tiedä
jatkosta. Niin ja on meillä kissoja kotona, mutta sitä ei kai voi
harrastukseksi sanoa?” naurahtaa Jukka.
Entä osaatko
soittaa mitään soitinta? ”En osaa. Rytmimunan kanssa oon hyvä ja
oon saanut sitä soitellakin aika monessa Projektori-ryhmän
jutussa.”
Mitkä asiat ovat
sydäntäsi lähellä? ”Eläimet on lähellä sydäntäni, ilman
niitä ei tulisi elämästä mitään. Aamulla olin pitkästä aikaa
taas ratsastamassa Dollari-nimisellä ruunalla. Jotenkin se on
hirveän terapeuttista ja voi unohtaa kaiken muun hetkeksi.”
|
Siinä näkijä missä tekijä (c) Aki Loponen |
Mitkä ovat omasta
mielestäsi sinun ammatilliset vahvuutesi? ”Hyvä rytmitaju ja
eläytymiskyky. Erityistaitoja? Ei mulla ole mitään sellaista
”kikkapussia” tai että osaisin vaikkapa stepata. Soittotaidosta
kysyit äsken, ja mä oon hiukan kateellinen kaikille niille, jotka
ottaa esimerkiksi kitaran ja alkavat tuosta noin soitella. Itse kun
en osaa soittaa yhtikäs mitään. Kaikkihan on tietysti
opeteltavissa, mutta oon niin laiska, etten ole ryhtynyt opettelemaan
kitaransoittoa edes vähänkään. Kokemuksen myötä on kyllä
tullut tietynlainen rentous ja varmuus tekemiseen, kai sitä voisi
myös erityistaidoksi sanoa. Teatteriproggiksissa joutuu aloittamaan
uuden myötä kaiken aina alusta, ja töitä on ollut koko ajan ilman
pitempiä taukoja välissä. Ei ole noussut mitään paniikkia uuden
proggiksen alussa tyyliin ”apua, mitäköhän tästäkin nyt
tulee”. Olo on varma, vaikka on ollut tekemisissä eri ohjaajien ja
työryhmien kanssa eri puolilla Suomea. Eikä työ ole ollut liian
vakavaa, mukana on ollut aina rentous ja hauskuus.”
”Cv:ssähän
tietysti lukee erityistaitojen kohdalla ”ratsastus ja
hevosenkäsittelytaito erinomainen”. JIM-kanavalla tuli 2010
sketsiviihdesarja nimeltään Testosteriili, ja siinä oli
Mannerheim-sketsi. Pääsin siinä ratsastamaan hevosella oikein
kunnolla!”
Onko soittotaidon
lisäksi jokin muu taito, jonka haluaisit osata? ”Haluaisin omata
oikein hyvän laulutaidon. En mä ihan ”puukorva” ole, kyllä mä
nuotissa pysyn ja osaan laulaa, mutta en voi kyllä ilmoittaa itseäni
koe-esiintymään musikaaliin. Rahkeet ei riittäisi. Kyllähän
meillä TeaKissa oli lauluopetusta, ensimmäisen kahden vuoden aikana
sitä vielä oli kohtuullisen hyvin. Systeemit sitten hiukan
muuttuivat, tuli musiikkiteatterilinja ja sinne suuntautuneet oli jo
valmiiksi hyviä laulajia. Me, jotka emme olleet niin hyviä, jäimme
vähän paitsioon. Mites meidän lauluopinnot nyt sitten? Se jäi
pikkuisen kaivelemaan.”
Mikä on ollut
haasteellisin työsi? ”Jokainen proggishan asettaa aina omat
haasteensa… Olin tuossa Kuriton Companyn ”Eloonjääneet”-nimisessä
proggiksessa mukana vuonna 2007, ja muu ryhmä oli laulullisesti
hirvittävän taitavaa porukkaa. Aika vaikeita biisejä oli ja musta
tuntui, että nyt oon kyllä niin väärässä jutussa mukana! Mä en
selviä näistä! Sain kuitenkin preppausta, ja harjoitusten kautta
alkoi homma sujumaan niin, ettei ensi-illassa tarvinnut lopulta
panikoida. Se oli kyllä haastava juttu!”
Onko suvussasi
muita teatterialalla tai muulla taiteellisella alalla toimivia?
”Siskoni Anne on opiskellut aikoinaan Taik:ssa
tekstiilisuunnittelijaksi, nykyään hän kuvittaa lastenkirjoja.
Hänen kirjoittamansa ja kuvittamansa kirja ”Jellona Suuri” oli
Finlandia Junior -ehdokkaana muutama vuosi sitten. Aloitellessani
teatteriharrastustani Kalajoella ja suunnitellessani Teakia Anne
kannusti mua kovasti siihen suuntaan. Muita taiteellisesti
suuntautuneita meidän suvussa ei taida olla.”
|
Jukka nappasi ulkona selfien |
Mistä kiinnostus
teatteria kohtaan sinulla sitten lähti? ”Taisin olla 15-vuotias.
Kalajoella oli äärimmäisen viriili harrastateatteri Särkkäin
Näyttämö, joka oli toiminut jo pitkään ja toimii edelleenkin.
Toisen siskoni naapurissa asui Eeva Lehtinen, joka oli tämän
harrastajateatterin puheenjohtaja, ja olin kaiketi maininnut
siskolleni, että mua saattaisi teatteritoiminta kiinnostaa. Siskoni
meni sitten tältä Eevalta kysymään asiasta, ja hän oli aivan
innoissaan, etenkin kun teatterissa oli ollut nuorista pojista pulaa.
Sinne vaan! Siitä se sitten oikeastaan lähti! Mähän luulin, että
sinne on kauheat pääsykokeet ja muuta, mutta toisin kävi. Lisäksi
mä olin YTY-teatterissa Ylivieskassa.”
”Olihan meillä
kouluaikoinakin jotain… Oon kotoisin Tyngän kylästä Kalajoen
kupeesta ja kävin pientä kyläkoulua, ja yläluokilla perjantaisin
meillä oli aina ns. esitystunti. Luokkamme oli jaettu kahtia, ja
vuoroviikoin tehtiin. Pitkin viikkoa sai aina harjoitella, ja
perjantaisin sitten esitettiin alaluokkalaisille. Sisältö oli
senaikaisten sketsisarjojen matkimista, Nasse-setää ja muita
teeveestä tuttuja, heheh.”
Muistatko
ensimmäisen roolisi harrastajateatterissa? ”Joo, mulla oli kyllä
useampiakin rooleja siinä jutussa. Näytelmä oli ”Maailman ympäri
80 päivässä”, siinä oli runsaasti kaikenlaisia sivuhahmoja
laivan kapteenista lähtien.”
Mitenkäs homma
sitten tästä eteni? ”Jatkoin sitten lukioon ja olin lukioajat
harrastajateatteritoiminnassa mukana, koulunkäynti tietysti kärsi
koska harrastustoiminta oli paljon hauskempaa. Olin mukana Ylivieskan
proggiksissakin, vuodet ´93-´97 on varmaankin se haarukka, jonka
sisällä tuli harrastettua oikein urakalla. Hain Teakiin keväällä
1997 ja pääsin heti ensimmäisellä yrittämällä sisään, samana
keväänä vähän aiemmin pyrin myös Tampereelle ja siellä en
päässyt jatkoon. Valmistuin vuonna 2002.”
(kuva Kajaanin Kaupunginteatterin ja Projektori-ryhmän yhteistuotannosta Tuntematon sotilas, kuva (c) Aki Loponen)
Mikä oli
kirjallisen lopputyösi aiheena? ”Tuleva vaimoni opiskeli silloin
tanssitaiteen puolella vuotta alemmalla kurssilla (ja myöhemmin meni
koreografilinjalle ja toimii nykyään koreografi-tanssijana) ja hän
koreografioi jutun, joka pohjautui Pier Paolo Pasolinin kirjaan
”Orgiat”. Siinä oli mukana tanssijoita ja näyttelijöitä. Mun
kirjallinen lopputyöni käsitteli tavallaan sitä, millaista on olla
näyttelijänä mukana tanssiteoksessa. Siinä oli myös kirjasta
otteita. Hyvin pitkälti liikkeellinen juttu noin muuten.”
”Taiteellinen
lopputyöni oli ”Seitsemän veljestä” vuonna 2001, ja oli muuten
ensimmäinen proggis Teakin uudessa talossa Haapaniemenkadulla. Juha
Luukkonen ohjasi, ja siinä teki moni muukin kurssikaverini
taiteellisen lopputyönsä.”
Onko sinulla ollut
missään vaiheessa joku muu ala mielessäsi? ”Lukioaikoina mua
kiinnosti historia kovasti ja olin hyväkin siinä, lisäksi
maantieteessä ja biologiassa. Historia mua on aina kiehtonut ja
kiehtoo vieläkin. Siihen aikaan ei voinut vielä googlettaa asioita,
oli vain niitä ei-päivitettyjä opinto-oppaita, ja sieltä luin
että historiaopinnot yliopistossa kestäisivät kahdeksan vuotta!
Sehän on jumalattoman pitkä aika! No, pienenä mä haaveilin
rekkakuskin ammatista, koska isänikin on ollut rekkakuskina. Sekin
sitten jäi”, Jukka muistelee.
Miksi olet
näyttelijä? ”Nyt tuli paha kysymys… Hyvä kysymys kyllä
esittää itselleenkin silloin tällöin! Syy miksi aikanaan tälle
alalle on hakeutunut juontaa juurensa sinne kyläkouluaikojen
sketseihin, kun yleisön sai nauramaan ja siitä tuli itsellekin
todella hyvä mieli. Siinä sai tyydytettyä jonkun alkukantaisen
tunteen ja tarpeen muiden viihdyttämisestä. Myöhemmin tarve on
vaihtanut muotoaan. Mulla on ollut onni tehdä töitä taitavien
ohjaajien, dramaturgien ja koreografien kanssa ja oon saanut olla
osana tärkeitä, isoja asioita ja aiheita käsitteleviä teoksia. En
osaa kirjoittaa enkä ole kauhean hyvä puhumaankaan (paitsi
valmiiksikirjoitettua tekstiä), haluan tämän työn kautta
vaikuttaa yhteiskunnallisiin epäkohtiin tai asioihin. Se mut ajaa
tekemään tätä työtä, vaikkei se aina helppoa ole ollutkaan.”
Mikä on ollut
tärkein oppi, jonka olet urasi varrella saanut? ”Kyllähän niitä
oppeja on matkanvarrella tarttunut mukaan montakin, mutta viimeisin
sellainen, josta on mukava muistuttaa itselleen että näinhän se
on, on se kun tehtiin Zholdakin ohjauksessa Kirsikkapuistoa Turun
Kaupunginteatterissa. Zholdak on hyvin äärimmäinen ihminen ja
hänen tyylinsä kohdella ihmisiä on mitä on, mutta kyllä hän on
myös taitava työssään. Tulimme kerran aamuharjoituksiin ja hän
sanoi kesken treenien, että näyttelijän pitää tulla jokaiseen
harjoitukseen sellaisella valmistautumisella kuin se olisi viimeinen
harjoitus ikinä. Pistät itsesi täysillä likoon joka
harjoituksessa. Ei se tarkoita sitä, että pitäisi jotenkin rikkoa
itsensä henkisesti tai fyysisesti, vaan ettei harjoitus olisi mitään
puolinaista haahuilua. Se oli minusta hyvin sanottu!”
Onko sinulla ollut
omia ns. esikuvia, joita erityisesti arvostat tai olet seuraillut
pitkään? ”Hannu Kivioja on ollut mulle näyttelijöistä kyllä
selkeä esikuva, jo ennen kuin itse olin ammatissa.
”Tuhlaajapoika”-elokuva on esimerkiksi järjettömä kova. Hienoa
on ollut päästä tekemään hänen kanssaan töitä ja hän piti
meille koulussa yhden pienen kurssinkin. Hannu on motivoinut mua
suuresti tähän tekemiseen.”
Jos saisit
maailmasta valita ihan kenet tahansa, kuka olisi ”unelmiesi
vastanäyttelijä”? ”Heti menee Hollywood-osastolle. Jos itsellä
olisi täydellinen englanti… Miehistä Sean Penn tai Harvey Keitel,
naisista Susan Sarandon. Suomesta haluaisin näytellä Taisto
Reimaluodon kanssa. Tapasin hänet viime vuonna Porissa
Lainsuojattomat-festareiden 24h Plays-jutussa, valitettavasti emme
päässeet samaan ryhmään mukaan.”
|
Jukka ja Johanna Reilin Puhtaana käteen-farssissa (c) Tapio Aulu |
Entä kenen kanssa
haluaisit laulaa dueton? ”Laulaa dueton? Apua! Aikamoisia
kysymyksiä sulla… M.A. Nummisen kanssa haluaisin esiintyä! Siitä
tulisi hieno veto!”
Missä eri
teattereissa olet näytellyt? ”Vaasan Kaupunginteatterissa,
Hämeenlinnan Teatterissa, Seinäjoen Kaupunginteatterissa, Turun
Kaupunginteatterissa, Kajaanin Kaupunginteatterissa, Kuopion
Kaupunginteatterissa, Teatteri Vanhassa Jukossa Lahdessa, Riihimäen
Teatterissa, Tampereen Teatterissa (tulevassa Teatteri Siperian ja
Projektori-ryhmän yhteistuotannossa), Kouvolan Teatterissa,
Q-teatterissa ja Teatteri Jurkassa. Siinäpä niitä.”
Mainitse muutama
itsellesi tärkeä roolityö tai koko proggis. ”Pääsin tekemään
Täällä Pohjantähden alla -näytelmää kahteen kertaan, Vaasaan
ensin 2008 ja viime talvena Seinäjoelle. Harvinaista oli myös se,
että pääsin tekemään saman roolinkin eli Akseli Koskelan kahteen
eri otteeseen. Molemmissa oli vielä sama ohjaaja. Jännästi oma
roolini syventyi entisestään Seinäjoella, Vaasan jutun ollessa
vielä aika hyvin muistissa. Vaasassa tehdessä muutama kohtaus
tuntui siltä, etten ihan pääse kiinni, mutta Seinäjoella kaikki
jalostui, koska olin itsekin vanhentunut. Pääsin tekemään
tavallaan uudelleen koko roolin. Tärkeä prosessi kaikkineen! Toki
on ollut muitakin eri syistä tärkeitä juttuja, mutta tuo oli
haastava myös näyttelijäntyöllisesti.”
|
Elina (Liisu Aurasmaa) ja Akseli (Jukka Peltola) / Seinäjoen KT (c) Aki Loponen |
Millaista teatteria
haluaisit itse nähdä Suomessa enemmän? ”Haluaisin nähdä uusia
kotimaisia näytelmätekstejä! Oon tällä hetkellä itse tosi huono
teatterissakävijä, yritän käydä katsomassa silloin kun on
enemmän aikaa. Viimeksi kävin katsomassa Tampereen Työväen
Teatterissa Milko Lehdon ohjaaman ”Pasi was here”, se oli oikein
hyvä juttu. Haluaisin nähdä rohkeampaa, kokeellisempaa teatteria.
Sitäkin tehdään, mutta rahastahan se on myös kiinni. Mun
mielestäni viihdettä on teattereissa aika paljon ja vähän
liikaakin jo. Jotenkin sitä kaipaa uusia tarinoita tästä päivästä
ja maasta, jossa eletään.”
Millaista on sinun
mielestäsi teatterin taika, voiko sitä selittää? ”En oikein
tiedä...onko taika sama asia kuin flow? Tietylainen ”imu”
riippumatta siitä oletko lavalla vai katsomossa. Juttu on niin hyvä,
että ajantaju katoaa. Työryhmän kesken kun löytää hyvän imun
tekemiseen, kun kaikki hengittävät samaan aikaan… Taikahetki on
siinä. Katsomossa sitä odottaa jotain täyttymystä, niitäkin on
kohdalle sattunut. Mulle hirveän tärkeää on energia, joka lavalta
huokuu. Vaikka juttu ei välttämättä muuten olisi kaikilta osin
napakymppi, se tekemisen meininki voi välittyä silti ja osuu ihan
täysillä.”
Mitkä asiat
inspiroi sinua? ”Töissä energiaa tuovat ihmiset innostavat mua
pistämään myös itseni likoon enemmän ja enemmän. Intohimoiset
ihmiset inspiroi mua niin elämässä yleensä kuin työssäkin.
Bensaa mun liekkeihini!”
Podetko
ramppikuumetta? ”En mitään erityistä, ramppikuume kuulostaa
joltain paniikkitilalta. Pieni jännitys pitää hereillä ja sitä
on oltava, muuten huolestuu. On kyse myös vireystilasta, siitä onko
skarppina.”
Onko sinulla jotain
omia rutiineja tai rituaaleja, joita teet aina ennen esitystä?
”Juttukohtaisesti hommat tietysti vähän vaihtelee, joskus pitää
lämmitellä fyysisesti enemmän. Ääni pitää saada kulkemaan
aina. Ei mulla mitään sellaista ole, minkä tekisin aina. Ei
taikauskoonkaan liittyviä, että kävisin koputtelemassa nurkkia.
Joskus nuorempana oli niitä, silloin kun oli neuroottinen muutenkin…
Eväätkin vaihtelee koko ajan. Jos esityksen onnistuminen on niistä
kiinni, sitten pitää miettiä asioita vähän tarkemmin”,
naurahtaa Jukka.
Kerro joku
legendaarinen kommellus. ”Musta on hauska kuunnella vanhojen
kollegoiden juttuja ja tuntuu siltä, että ennen on sattunut ja
tapahtunut paljon enemmän. Itselle ei ole sattunut mitään
mainittavaa, mutta tämän jutun olen kuullut Vaasassa. Tämä
tapahtui Kajaanin Kaupunginteatterissa vuosia sitten
”Pohjalaisia”-näytelmässä. Puukotushommat oli hienosti
ratkaistu siten, että näytelmässä käytettiin oikeita
lyhytteräisiä puukkoja ja näyttelijällä oli ruislimppu paidan
alla selässä! Puukko lyödään limppuun ja kaikki näyttää tosi
aidolta ja rajulta. No, jossain esityksessä oli käynyt sitten niin,
että kaveri jota puukotetaan oli unohtanut leivän selästään ja
tajusi sen kesken kohtauksen näyttämöllä. Puukotuskohtaus
lähestyy, mitä mä nyt teen! Kun toinen tuli puukko tanassa kohti,
hän lähti juoksemaan ja huusi mennessään ”Ei oo leipää!”.
Tää on musta mahtava tarina, kun sekunneissa pitää keksiä jotain
eikä kulisseihinkaan voi juosta karkuun. Miten viestitän
kanssanäyttelijälleni, että kaikki ei ole nyt kohdillaan. Loistava
keksintö!”
|
Perinteinen yhteiskuva... |
Kerro joku hyvä
muisto. ”Me pistettiin oma Projektori-ryhmä käyntiin vuonna 2006
ja aloimme harjoitella ensimmäistä omaa produktiotamme eli Janne
Kuutiota. Mentiin harjoittelemaan sitä heinäkuussa yhden mukana
olleen näyttelijän mökille maalle, pari viikkoa treenattiin
siellä. Oltiin saatu proggista varten vähän apurahaa, ensi-ilta
oli tulossa myöhemmin Helsinkiin. Oltiin ostettu mökille ruokaa ja
kokkailtiin yhdessä tauoilla. Tarinassa oli lavastuselementtinä
puupöllejä, joihin veisteltiin erilaisia kasvoja. Liiteristä
valkattiin parhaat pöllit ja jokainen veisteli omiaan. Se oli
jotenkin liikuttavaa. Istuttiin iltaa yhdessä, veisteltiin pöllejä
pihalla ja taidettiin ottaa vähän kaljaakin. Hyvä muisto
alkutaipaleelta, yhteisen tekemisen ilo välittyi.”
Tulevia roolejasi
tai muita töitäsi? ”Helmikuun lopussa tulee tosiaan ensi-iltaan
Hannu Salaman ”Siinä näkijä missä tekijä”
Frenckell-näyttämölle Tampereen Teatteriin. Tässä keväällä on
äänikirjojen lukua luvassa, ja täällä Hämeenlinnassa pyörii
Puhtaana käteen -farssi vielä muutaman kerran. Kesällä menen
tekemään yhtä leffaa, jota kuvataan Hailuodossa, Oulussa, Raahessa
ja Pyhäjoella. Ensi keväänä tulee ensi-iltaan vaimoni Sari
Palmgrenin tanssiteos, ensi-illassa Kajaanissa.”
Onko sinulla jotain
mottoa? ”Elä hetkessä. Ei mieti liikaa tulevia eikä murehdi
menneitä.”
Millaisia terveisiä
lähettäisit nuorelle itsellesi täältä vanhempana ja viisaampana?
”En kerro minkä ikäiselle tämän sanon, mutta sanoisin ”Oo oma
ittes!” En tiedä uskoisiko.”
Osaatko imitoida
ketään? ”En. Olen joutunut kokeilemaan kyllä. Nätyn
pääsykokeissahan oli sellainen tehtävä, jossa piti imitoida
jotain henkilöä. Sehän meni tietysti ihan päin persettä.
Muistan, että samassa ryhmässä oli yksi kundi, joka osasi imitoida
oikein hyvin ja hänellä oli jopa valinnanvaraa niissä hahmoissaan.
Itse yritin huonosti Spedeä muistaakseni, hahah, ja pieleen meni
sekin. Ai niin, ja kaikkihan nyt Jouko Turkkaa on yrittänyt imitoida
myös.”
Mikä
sarjakuvahahmo tai muu fiktiivinen hahmo haluaisit olla? ”Pitkällisen
mietinnän jälkeen vastaan Kaustinen! Se ottaa aina niin lungisti.
Sehän on muuten todella nerokas ja briljantti suomennos, kun
alkuperäisen hahmon nimi on Woodstock.”
Jos sinusta
tehtäisiin supersankarihahmo, mikä olisi hahmosi nimi ja
supervoimasi? ”Mun supervoimani olisi sellainen, että pystyisin
pysäyttämään ajan. Kun tulee joku epäkohta, kaikki pysähtyy ja
sitten epäkohdan voisi korjata, ja taas jatkuisi liike. Hahmon nimi
olisi Jäädyttäjä.”
Jos ihminen menisi
syksyllä talviunille ja heräisi keväällä, mitä ottaisit omaan
talvipesääsi siltä varalta että heräätkin kesken kaiken?
”Olispa mahtavaa! Haluaisin lukemista mukaan. Kännykällä
pelaisin Sanapalaa ja sitten loppuisi akku, laturi ei tietenkään
olisi mukana. En muuten ottaisi kännykkää. Paljon kirjoja! Olisi
pakko lukea haastaviakin teoksia, kun ei olisi tekosyytä keksiä
muuta tekemistä. Ruuassa pitäisi olla vaihtelua, koska en pysty
syömään samaa ruokaa montaa päivää peräkkäin. Kasvihuone
täynnä tuoreita kasviksia ja hedelmiä!”
Jos voisit
aikakoneella palata menneisyyteen johonkin tiettyyn hetkeen tai
ajanjaksoon, minne menisit? ”Haluaisin mennä katsomaan miten
pyramidit on rakennettu, siitä kun aina kiistellään. Haluaisin
myös mennä katsomaan, millainen tyyppi oikein oli Jeesus.”
Jos sinun
elämästäsi tehtäisi esitys, millainen se olisi? ”Toivottavasti
ei tehdä! Mun roolissani olisi useampia eri tyyppejä ja esitys
olisi immersiivinen. Tapahtuisi vanhassa tehdashallissa ja mukana
olisi erilaisia taiteenalan ammattilaisia - näyttelijöitä,
tanssijoita, sirkusta… ”
Mitä aiot tehdä
seuraavaksi? ”Kävelen teatterille Puhtaana käteen -esitykseen.”
Bernard Pivot´n
kymmenen kysymystä :
Mistä sanasta pidät
eniten? - Rakkaus
Mistä sanasta pidät
vähiten? - Viha
Mikä sytyttää
sinut? - Intohimo
Mikä sammuttaa
intohimosi? - Tylsyys
Mikä on
suosikkikirosanasi? - Perkele
Mitä ääntä
rakastat? - Hyrinä
Mitä ääntä
inhoat? - Kova meteli
Mitä muuta kuin
omaa ammattiasi haluaisit kokeilla? - Lentäjä
Missä ammatissa et
haluaisi olla? - Toimistotyöntekijä
Jos Taivas on
olemassa, mitä toivot Jumalan sanovan sinulle kun saavut Taivaan
porteille? - Tervetuloa!