Jarkko Sarjasen
tapasin toukokuussa 2016 Kotkan Kaupunginteatterissa ennen Ylpeys ja
ennakkoluulo-näytelmää.
Vuonna 1967
syntynyt Jarkko on horoskoopiltaan oinas. ”Olen kotoisin
Helsingistä ja syntynyt Kätilöopistolla. Pitempiä aikoja oon
asunut myös Tampereella opiskelujen vuoksi. Ensin vuoden Voionmaan
opistossa, jossa ollessani pyrin keväällä ´91 Nätylle. Pääsin sisään ja siitä tuli neljä vuotta lisää.
Valmistumisen jälkeen meni pari vuotta Oulussa. Sittemmin olen asunut Helsingissä, mutta näytäntökausien aikana valtaosa ajasta menee tietenkin täällä Kotkassa.”
Mitä harrastat?
”Jos lukeminen lasketaan harrastukseksi, niin sitä sitten.
Mieluiten luen historiaa, historiallisia romaaneja ja scifiä, mutta toki muutakin. Parhaillaan luen Ken
Folletin Vuosisata-trilogiaa, siinä on yhteensä yli 2000 sivua. Ihana järkäle! Musaa pyrin myös tekemään, aina
kun aika antaa myöten töiltä. Mulla on kotona vino pino soittimia
ja äänittimiä. Soitan kitaraa, mandoliinia, bassoa,
”kiippareita” auttavasti, huuliharppua ja kanteletta. Kielisoittimia siis lähinnä, yhtä jos vähän osaa, saa aika helposti kopin muistakin. Tykkään myös fillaroida ja veneillä.”
Mitkä ovat omasta
mielestäsi sinun vahvuutesi/erikoistaitosi ammatillisessa mielessä?
”Jaa-a. Ehkä jonkinlainen analyysin ja funtsimisen kautta eläytyminen, jolla yritän ottaa kopin roolihenkilöiden maailmasta. Siinä varmaan auttaa se, että on tullut luettua kohtuullisen paljon kaikenlaista. Tykkään myös yksityiskohdista.”
Entäs niitä
erikoistaitoja? Bileissä teet taikatemppuja tai lyöt muut valtit
pöytään? ”No, aika usein löydän itseni kitaran varresta. En ole mikään armoton vitsin vääntäjä. Kyllä mä läppää heitän, mutta se liittyy enemmän mun persoonaani ja tapaani ajatella kuin näyttelijyyteeni.”
Mikä olisi
sellainen taito, jonka haluaisit osata? ”Autolla ajaminen olisi varmaan kivaa. Mulla ei oo ajokorttia, mutta varmaan saisin auton tuosta liikkeelle johonkin suuntaan. Unissanihan ajelen sujuvasti. Unissani osaan myös lentää, on mahtava tunne liidellä meren yllä ja aika-ajoin sukeltaa siihen! Lähtökohtaisesti ajattelen, että ihminen oppii
melkein mitä vaan, jos hänellä vain on aikaa ja tahtoa
riittävästi”, Jarkko tuumailee.
Mikä on ollut
isoin haaste, joka on tullut urasi varrella vastaan? ”Ehkä noi soittojutut on sellaisia. Kouluaikoina ohjaaja totesi, että olisi nastaa jos ihmiset soittaisi joitain instrumentteja proggiksessa.
Olin aina ajatellut, että olisi kiva osata soittaa mandoliinia, josta en tuolloin ymmärtänyt hölkäsen pöläystä. Nostin
käden pystyyn ja lupasin osaavani kun esitys on valmis. Pakko oli sitten opetella. Yhdessä
tv-jutussa mun piti soittaa saksofonia! Mulla ei ollut mitään käsitystä siitä kuinka sitä soitetaan ja kuukausi aikaa opetella. Tapani Rinne oli tehnyt
biisin. Mulla oli kaksi tuntia opetusta Tampereella. Nuotteja en osannut, mutta tunsin sointumerkit ja siltä pohjalta opettaja kehitti aivan omintakeisen kuvallisen systeemin, jolla sitten opettelin biisin. Se oli aika hieno kokemus.”
Onko suvussasi
muita teatterialalla olevia? ”Ei. Äiti
on ollut aina aktiivinen teatteri-ihminen ja on nuorempana näytellytkin harrastajajutuissa. Äiti vei mua lapsena paljon teatteriin. Isäni oli muusikko, laulaja-biisintekijä ja isän puolelta suvusta lähes kaikki laulaa ja soittaa jotain. Isoäiti oli taitava piirtäjä ja maalaaja. Itsekin nuorena piirsin ja maalasin paljon ja jos asiat olisivat menneet toisin, mun ammattini voisi nyt olla sillä osastolla...”
Mikä sai sinut kiinnostumaan teatterista? ”Se vain ikään kuin vaivihkaa meni niin. Ala-asteella kammosin lavalla esiintymistä, mutta sieltä kuitenkin jo varhaisessa vaiheessa itseni aina löysin. Homma jatkui luontevasti yläasteella ja lukiossa, kiitos Kulosaaren Yhteiskoulun näytelmäkerhon. Ksykissä oli ainakin vielä 80-luvulla jokavuotinen perinne tehdä jouluksi täyspitkä näytelmä. Joskus aikoinaan on kuulemma saatu pukuja Kansallisesta lainaksi. Niitä näytelmiä tehtiin tosisaan ja pieteetillä ja ne oli kaiketi ihan kelvollista harrastajateatteritasoa. Tehtiin ainakin Seitsemän veljeksen joulu, Lintu Sininen, Ronja Ryövärintytär. Hyviä juttuja! Kun lukiossa vaihdoin tokan luokan jälkeen iltalukioon, soitti suomenopettajani vielä perään ja pyysi "vierailemaan" ja henkeä nostattamaan senvuotiseen joulunäytelmään. Olin otettu! Koulumenestykseni ei ollut kummoinen ja elämäni ainoan stipendin sain Kulosaaren Yhteiskoulun näytelmäkerholta. Opettajani olivat sitä mieltä, että mun pitäisi pyrkiä Teatterikouluun, mutta itse koin ettei mun rahkeet riitä. Teatteri oli mulle silloin lähinnä hauskaa ja kiinnostavaa sosiaalista toimintaa enkä vakavissani ajatellut, että se voisi olla mulle ammattikin.”
Jarkko Kotkan Kaupunginteatterin edessä (c) Teatterikärpänen |
Mikä sai sinut kiinnostumaan teatterista? ”Se vain ikään kuin vaivihkaa meni niin. Ala-asteella kammosin lavalla esiintymistä, mutta sieltä kuitenkin jo varhaisessa vaiheessa itseni aina löysin. Homma jatkui luontevasti yläasteella ja lukiossa, kiitos Kulosaaren Yhteiskoulun näytelmäkerhon. Ksykissä oli ainakin vielä 80-luvulla jokavuotinen perinne tehdä jouluksi täyspitkä näytelmä. Joskus aikoinaan on kuulemma saatu pukuja Kansallisesta lainaksi. Niitä näytelmiä tehtiin tosisaan ja pieteetillä ja ne oli kaiketi ihan kelvollista harrastajateatteritasoa. Tehtiin ainakin Seitsemän veljeksen joulu, Lintu Sininen, Ronja Ryövärintytär. Hyviä juttuja! Kun lukiossa vaihdoin tokan luokan jälkeen iltalukioon, soitti suomenopettajani vielä perään ja pyysi "vierailemaan" ja henkeä nostattamaan senvuotiseen joulunäytelmään. Olin otettu! Koulumenestykseni ei ollut kummoinen ja elämäni ainoan stipendin sain Kulosaaren Yhteiskoulun näytelmäkerholta. Opettajani olivat sitä mieltä, että mun pitäisi pyrkiä Teatterikouluun, mutta itse koin ettei mun rahkeet riitä. Teatteri oli mulle silloin lähinnä hauskaa ja kiinnostavaa sosiaalista toimintaa enkä vakavissani ajatellut, että se voisi olla mulle ammattikin.”
Missäs vaiheessa
se ajatus sitten tuli? ”No, lukion jälkeen muutama vuosi kului haahuillessa eri duuneissa. Kävin intin ja haaveilin sen jälkeen Taideteolliseen
graafikkolinjasta, mutta mulla oli muutama lukion kurssi suorittamatta, eikä enää löytynyt riittävästi motivaatiota niiden suorittamiseen. Kävin duunissa ja mulla oli bändi. Sitten eräs ystäväni, joka opiskeli Kaarinassa kuvataiteita. kertoi mulle tekevänsä juttuja Salon Työväennäyttämöllä ja kiinnostuin. Ajattelin, että olisi kiva taas tehdä teatteria pitkästä aikaa.
Seuraava juttu oli ”Runar ja Kyllikki”, johon pääsin pyrkijäisten jälkeen mukaan pastori Simo Kapeelahden rooliin. Siellä tehtiin paljon erilaisia
harjoitteita ja se kaikki oli mulle uutta ja kiinnostavaa. Näyttelijäyhdistys maksoi osalle meistä kahden viikon kesäkurssin
Voionmaan Opistolle ja siellä tuli uusia juttuja vastaan. Samalla sain tietää, että siellä järjestetään myös pitkä
talvikurssi (syys-kevätkausi), jonne pyrin ja pääsin. Siinä vaiheessa piti valita ja bänditouhut jäi. Pitkällä
kurssilla opiskellessani kuulin Nätystä, jonne pyrin keväällä ´91 ja pääsin sisään. Homma eteni jotenkin askel askeleelta kronologisesti parissa vuodessa ja yhtäkkiä havahduin Nätyltä! Aluksi se oli vähän ahdistavaakin, että näinkö sitten olen lyönyt koko tulevan elämäni ja urani lukkoon.
Hetki meni kipuillessa kunnes tajusin, että niinhän sitä ei
kannata ajatella. Tein sitten mitä tahansa viiden vuoden kuluttua, niin
tätä tilaisuutta ja koulutusta ei kannata heittää hukkaan.
Erinäisten sattumusten kautta löysin siis itseni sieltä lavalta sittenkin, ei niin kuitenkaan että olisin tästä jo pienestä pitäen haaveillut. 1991 pääsin siis Nätylle ja sain lopputyön valmiiksi 1996, kun olin jo Oulun Kaupunginteatterissa. Kukapa olisi kuvitellut, paitsi ehkä mun suomenopettaja”, Jarkko
muistelee.
Onko sinulla sitten
näyttelijäksi valmistumisen jälkeen käynyt mielessä alan vaihto?
”Joo, ehkä jollain tasolla. Olen utelias ihminen ja
maailmassa on niin paljon kiinnostavia asioita ja ammatteja, joista olisi kiva tietää
enemmän. Mulla on aina ollut vahva palo musiikkiin ja kuvataiteisiin ja nuorempana se oli aika
hajottavaakin. Ajattelin ja ajattelen ehkä vieläkin, että olisi ollut paljon helpompaa, jos
olisi ollut yksi selkeä intohimon kohde. Ei olisi tarvinnut tehdä mitään valintaa, vaan
olisi voinut keskittää kaiken energiansa yhteen juttuun. Usein tuntuu vieläkin, että kun johonkin yrittää paneutua, on se pois jostakin muusta. Kyllä kai kyllästymisen hetkiä tulee vastaan alalla kuin alalla, mutta en ole vakavissani harkinnut uranvaihtoa.”
Miksi olet
näyttelijä? ”Kaikista edellämainituista syistä. Katso
edelliset vastaukset. En mä osaa tähän muuta vastata”, Jarkko
nauraa ja jatkaa : ”Näyttelemisessähän yhdistyy monia asioita. Niiden maailmojen kautta pääsee tutkimaan hirveän erilaisia
juttuja. On vaikea kuvitella sellaista
taitoa, kykyä tai ajatusta, jota ei jossain kohtaa voisi hyödyntää tässä työssä.”
Mikä on ollut
tärkein oppi, jonka olet urasi varrella saanut ja mistä/keneltä se
on kenties tullut? ”No kolleegat ainakin valittaa, että mä en katso silmiin. Olen yrittänyt keventää syyttämällä lievää karsastustani, mutta tosiasiassa en jossain vaiheessa edes tajunnut mistä ne nillittää. Olen yrittänyt opetella mm. sitä. Eräs opettaja hoki meille Nätyllä kyllästymiseen asti, että ”näyttele tilannetta, tässä ja nyt”. Hyvä oppi! Kaikki oleellinen informaatio on pitkälti juuri siinä tilanteessa. Koppi siitä. Yritän
aina luoda sen tilanteen niin todeksi ja läsnäolevaksi kuin suinkin mahdollista, ja mitä enemmän sen
kanssa jaksaa tehdä töitä, sitä helpompi siinä on olla. Se tilanne vain pitää tajuta, tunnistaa ja tehdä omaksi.”
Onko sinulla omia
ns. esikuvia, joita erityisesti arvostat tai ihailet tietyllä
tavalla? ”En nyt heti osaa nimetä ketään tiettyä, mutta monia katselen tarkkaan. Anthony Hopkinsilta kysyttiin joskus, että miten hän voi olla niin hyvä ja aina vaan parempi rooli roolilta. Hopkins vastasi jotain epämääräistä siitä kuinka näytteleminen vuosi vuodelta alkoi tuntua helpommalta, vaikka roolit muuttuvat haastavimmiksi. Se jäi mietityttämään. Ehkäpä hän on oivaltanut läsnäolosta
ja tilanteessa olemisesta jotain olennaista. Nuorempana hain isoa tunnetta ja fyysistä fiilistä ikenet verillä ja rankan kautta, jotta se mitä teen näyttäisi ja tuntuisi isolta ja oikealta. Katsomalla muita ja tekemällä olen oppinut ehkä keskittymään enemmän olennaiseen ja jättämään turhaa rypistystä pois. Asioita voi tehdä "helpomminkin", mikä ei kuitenkaan tarkoita, että niitä tekisi jotenkin vasurilla.”
Kuka olisi
unelmiesi vastanäyttelijä tai kanssanäyttelijä, jos saisit
maailmasta valita ihan kenet tahansa? ”Voi että! Vedän tän nyt
ihan hatusta, mutta Audrey Hepburnin kanssa olisi ollut ihana näytellä. Kaunis, karismaattinen nainen ja
loistava komedienne.”
Entä kenen kanssa
haluaisit laulaa dueton ja mikä olisi mahdollisesti kappale? ”Voisin
mä Paul McCartneyn kanssa laulaa Hey Juden, kaksiäänisesti!”
Missä eri
teattereissa olet näytellyt? ”Seinäjoen Kaupunginteatterissa,
Oulun Kaupunginteatterissa, Hämeenlinnan Kaupunginteatterissa,
Kotkan Kaupunginteatterissa, Teatteri Helsingissä (Helsingin
freelancereiden kesäteatteri), Puoli-Q:ssa ja Koko Teatterissa. Mulle ei eri teatteritaloja
ja näyttämöitä ole kertynyt niin hirveästi, koska olin välillä vuosia tv-hommissa ja nyt täällä Kotkassakin jo kahdeksan vuotta.”
Mainitse muutama
itsellesi jollain tavalla tärkeä roolityö. ”Kustaa III:n rooli Nätyllä oli mun lopputyö ja muutenkin yksi lempirooleistani. Stanley Kowalski "Viettelyksen vaunussa" täällä Kotkassa oli herkkua. Viime vuonna ”Pimeä tie”-näytelmän
Frank oli myös todella mieluisa. Täytyy ehdottomasti mainita myös ”Reviisorin” sairaalanjohtaja, järkyttävän hauska näytelmä ja rooli. Onhan niitä muitakin.
Lähestulkoon jokainen rooli muodostuu jollain tavalla lemppariksi, mutta toiset sitten vielä enemmän.”
Hämeenlinnassa
näkemäni ”Drummers” oli kyllä pirun kova. ”Ilman muuta
”Drummers”, hyvänen aika! Hyvä kun muistutit, siitäkin tykkäsin mielettömän paljon. Se oli hieno juttu ja Parkkisen
suomennos oli loistava. Lontoon huumemaailma oli aihepiirinä raju ja esityksiä kävivät katsomassa sosiaalialan opiskelijat ja vangitkin muistaakseni. Esitysten jälkeen keskusteltiin. Kyllä mulla puhenäytelmät nousee esiin selkeästi. Tykkään kielestä ja sen nyansseista, mitä siitä tekstistä saa kaivettua. WTC:n iskut tapahtui samaan aikaan kun me harjoiteltiin Drummersia. En ikinä unohda sitä kun istuimme harjoituksissa tauolla ja televisiossa tornit sortuivat liekeissä. Se oli niin absurdi näky, että hetken luulimme katsovamme jonkin uuden katastrofileffan traileria. Sitä ei vaan tahtonut uskoa todeksi.”
Onko sinulla ollut
jotain roolihaavetta, jonka olet sitten saanut tehdä? ”Kyllä Stanley Kowalskin rooli oli sellainen ja Kustaa III myös.”
Miten sinä
määrittelisit sanonnan ”teatterin taika”, vai voiko sitä edes
määritellä? ”Taika on mulle siinä, miten me näyttämöllä luodaan
maailma. Me luodaan fiktiivinen maailma ja jos yleisö ostaa sen, kaikki on mahdollista. Se on taikaa."
Mitkä asiat
inspiroivat sinua? ”Periaattessa ihan mitkä vaan! Teatterissa se on mulle teksti ja vastanäyttelijät. Kun päästään samalle reitille ja teksti alkaa lihallistua, se on loputon inspiraation lähde. Musassa
mua inspiroi soundit, tunnelmat ja melodiat. Musassa teksti ei ole mulle niin tärkeä. Ehkä siksi biisinteossa juuri tekstin tuottaminen on mulle haastavinta. Mulle musa lähtee yleensä aina melodia ja tunnelma edellä.”
Podetko
ramppikuumetta tai esiintymisjännitystä normaalia enemmän? ”Kyllä
mä aina olen ollut jännittäjä. Erityisesti jännitän tanssijuttuja ja laulua, vaikka laulumiehiä olenkin. Esityskertojen myötä jännitys kyllä laantuu sitten ihan siedettävälle tasolle. Kaikenkaikkiaan jännitän nykyään kyllä vähemmän kuin nuorempana.”
Onko sinulla jotain
omia rutiineja tai rituaaleja, joita toistat aina ennen esitystä?
”Sen yleensä jossain vaiheessa huomaa, että tähän on nyt tullut tämmöinen "rituaali", aloitan pukeutumisen vaikka paidasta. Mun ei ole kuitenkaan pakko toistaa jotain rituaalia pakonomaisesti, että voisin mennä lavalle. Yksi konkreettinen juttu on, että tykkään tehdä maskin itse. Siitä aloitan
virittäytymisen lavalle. Joka juttuun tulee vähän omia kuvioita, jotka riippuu paljon roolista. Tykkään myös kiinnitellä mikin itse, silloin kun sitä tarvitaan. Juoksemista en harrasta, en enää edes pallon perässä. Polvi ei kestä. Venyttelen paikkoja auki ja availen ääntä. Enemmän se on sellaista päänsisäistä keskittymistä. En pumppaa itseäni "tiloihin" ennen esitystä - jos lavalla pitää riehua tai raivota, teen sen sitten siellä kun sen hetki koittaa. Enskaripäivät menee kyllä aika lailla illan esitystä odottaessa ja kelatessa, mutta muuten en hirveästi illan esityksiä mieti, ainakaan tietoisesti. Vaihdan työmoodiin kun menen teatterille.”
Kerro joku
legendaarinen kommellus. ”Kouluaikoina tehtiin ”Tulitikkuja lainaamassa”, Bona Kotkaniemi ohjasi, joten se jo kertonee jutusta ja tyylilajista jotain. No, pojat on
sitten kaupungilla pöljäilleet ja olleet putkassa ja varastaneet
sen possunkin. Kaikki ollaan lavalla v-muodostelmassa, jonka kärki
on takanäyttämöllä ja kärjessä tuomarin roolissa Riku Suokas.
Me nähdään toistemme naamat ja Riku pyörittelee tuomarin nuijaa,
ja ykskaks siitä nuijasta irtoaa pää ja lentää ties minne.
Joku putoaa ensimmäisenä ja hetken kuluttua kaikki putoaa. Saatiin
jotenkuten kasattua itsemme, mutta kun suupielikin vastapuolella
värähti, niin taas mentiin ja naurettiin. Jouduttiin aloittamaan
sama kohtaus viisi kertaa uudelleen alusta! Muodostelmassa pysyttiin
sitkeinä koko ajan, mutta kohtauksessa ei päästy eteen päin
sitten millään. Yleisölläkin oli hauskaa ja varmaan oli kiinnostavaa seurata, kuinka aiomme tilanteesta selvitä. Jotenkin selvittiin. Näitähän sattuu. Reviisorin alkukohtauksesta, jossa kaverit tulee metsältä ja vahinkolaukaus pudottaa katosta rappaukset niskaan, harvoin selvittiin ilman putoamisia, varsinkin kun me näytettiin niin uskomattoman hölmöiltä punaisine naamoinemme ja pallomahoinemme, ja ketään ei uskaltanut katsoa suoraan."
Kerro joku oikein
hyvä muisto. ”En tiedä onko tämä niinkään hyvä muisto, mutta
Drummersin harjoituskaudella jäätiin kerran työporukan kanssa
Verstas-näyttämölle istuksimaan. Juotiin viskiä ja jengi sitten
alkoi kertoa kaikenlaisia juttuja, kun siellähän kuulemma
kummittelee. Oltiin virittäydytty tiettyyn tunnelmaan ja mulla oli
grogilasi naaman edessä ja yhtäkkiä se lasi räjähti! Se hajosi
ihan pirstaleiksi. Lasille tuli mitta täyteen, tai teatterin
kummitukselle tuli mitta täyteen meidän jutuista. Kerättiin
kimpsut ja kampsut vähin äänin ja poistuttiin paikalta. No, hyvät
muistot mulla liittyy hyvin pitkälti tunnelmiin. Joskus esityksissä
on vaan niin hyvä fiilis ja flow.”
Tulevia roolejasi
tai muita töitäsi? ”Syksyllä tulee ensi-iltaan ”Saturday Night
Fever” (huom. oli ensi-illassa 3.9.) ja siinä teen disco-DJ:n
roolin, kävin just tänään sovittamassa sen hepun kledjuja ja
tulossa on mageeta kamaa heheh! ”Vihan jumala” tulee ensi-iltaan
sitten lokakuun lopulla. Odotan sitä kieli pitkällä.”
DJ näyttää mallia ... (c) Juha Lahtinen |
Onko sinulla jotain
mottoa? ”Ainakin mä pyrin siihen, että ”tässä ja nyt”.”
Mitä haluaisit
sanoa nuorelle itsellesi, jos tulisi sellainen mahdollisuus? ”Tässä
ja nyt!” ja naurua.
Mitä muuta
haluaisit mahdollisesti kertoa itsestäsi tai sanoa? ”Ajatelkaa,
rakastakaa!”
Mikä
sarjakuvahahmo haluaisit olla ja miksi? ”Barksin Aku on ylväs!”
Jos sinusta
tehtäisi supersankarihahmo, mikä olisi sinun supervoimasi? ”Kai
se tuonne mentaalipuolelle menisi. Ajatustenlukua tai manipulatiivisia kykyjä.”
Jos saisit viettää
päivän naisena, mitä tekisit? ”Mä menisin varmaan
alusvaateostoksille. Kenkiä voisi myös vähän katsella. Tosin
voisin sen tehdä miehenäkin. Haetko sä tällä jotain
tirkistelyjuttuja nyt vai? Hahah. Yrittäisin tehdä sellaisia
asioita, joista oletan naisten tykkäävän. Hoidattaisin itseäni ja
shoppailisin, ja tutkisin miltä ylipäätään tuntuisi olla nainen.
Kohteleeko miehet mua miten ja niin edelleen.”
Jos ihminen menisi
syksyisin talviunille ja heräisi keväällä, mitä sinä ottaisit
omaan talvipesääsi mukaan viihdykkeeksi siltä varalta, että
heräätkin kesken kaiken? ”Kirjoja mä ottaisin, ja taskulampun.
Olisi ikävää herätä siellä, jos ei olisikaan mitään
valonlähdettä. Evääksi ottaisin juustokakkua ja simaa!”
Jos rakentaisit
puuhun majan, millaisen majan rakentaisit ja mitä sinne ottaisit
mukaasi? ”Se maja olisi vanhan korkean tammen oksistossa ja
huoneita olisi eri tasoilla, olisi terasseja ja ihan huvilaosastoa.
Kunnon talo! Jaa mitäkö sinne ottaisin mukaan? Katso edellinen
vastaus hahahhah! Juustokakkua, simaa ja kirjoja, ja kutsuisin kivoja
ihmisiä kylään. Mutta joka päivä ei vieraita saisi tulla, vain
mulla olisi lupa laskea tikkaat että ihan kuka vaan ei sinne
pääsisi. Oma rauha pitäisi siellä ehdottomasti olla.”
Jos voisit
aikakoneella palata menneisyyteen johonkin tiettyyn hetkeen tai
ajanjaksoon, minne menisit? ”Mä kiertäisin Antiikin maailman
seitsemän ihmettä, mitä niitä nyt olikaan. Olisi myös
äärimmäisen kiinnostavaa seurailla sen ajan ihmisten arkea. Mennä
istuskelemaan Ateenan torille ja pällistelemään meininkiä. Omassa
elämässäni en haluaisi mennä ajassa taaksepäin. Ei se nuori Jarkko uskoisi, jos kävisin sille sanomassa ”Tässä ja
nyt!” Se vastaisi ”joo joo”. Tää
elämä pitää vaan elää todeksi.”
Mitä aiot tehdä
seuraavaksi? ”Aion mennä tuonne ylös pukkariin laittamaan meikkiä
naamaan!”
Bernard Pivot´n
kymmenen kysymystä :
- Mistä sanasta
pidät eniten? - Rakkaus
- Mistä sanasta
pidät vähiten? - Viha
- Mikä sytyttää
sinut? - Sivistys
- Mikä sammuttaa
intohimosi? - Sivistymättömyys
-
Suosikkikirosanasi? - Voi vittu!
- Mitä ääntä
rakastat? - Merta
- Mitä ääntä
inhoat? - Sitä kun joku vetää haarukalla liitutauluun
- Mitä muuta kuin
omaa ammattiasi haluaisit kokeilla? - Arkeologi
- Missä ammatissa
et haluaisi olla? - Presidentti
- Jos Taivas on olemassa, mitä toivot Jumalan sanovan sinulle kun saavut Taivaan porteille? - Terve! Hyvinhän se meni!
- Jos Taivas on olemassa, mitä toivot Jumalan sanovan sinulle kun saavut Taivaan porteille? - Terve! Hyvinhän se meni!
Arvoituksellisia muunnelmia, Erik Larsenin rooli on mun mielestä yksi Jarkon hienoimpia roolisuorituksia! -> http://www.kymensanomat.fi/Kulttuuri---Teatteri/2009/03/30/Kaksi%20miest%C3%A4,%20ties%20kuinka%20monta%20tarinaa/200936851344/57
VastaaPoistaKIITOS musasta ja musisoinnista -> https://www.youtube.com/watch?v=Lo4y51b1f2U&feature=share
VastaaPoista