Anneli Rannan
tapasin elokuun puolivälissä 2014 Cafe Esplanadissa Helsingissä,
ja kahvilan sulkeuduttua jatkoimme jutustelua läheisellä
puistonpenkillä.
Vuonna 1955
syntynyt Anneli on horoskoopiltaan neitsyt. ”Alavudelta oon
kotoisin ja kävin ylioppilaaksi asti kouluni siellä. Muutin
kirjoitusten jälkeen heti Tampereelle. Tällä hetkellä asun sekä
Tampereella että Helsingissä. Pitempiä aikoja oon asunut myös
Turussa, jossa olin kuusi vuotta teatterissa kiinnityksellä vuosina
1985-91.”
Mitä harrastat?
”Voi, todella paljon kaikkea! Joskus oikein ihmettelen, että miten
kaiken oikein ehdinkin. Tanssin puolelta salsaa oon harrastanut jo
usemman vuoden ajan, miehenikin kanssa jo kymmenisen vuotta ja sitä
ennen omin nokkineni. Nyt ollaan ruvettu lisäksi harrastamaan
kilpatanssiakin. Mä oon myös innokas kuntosalillakävijä, käyn
kaikilla mahdollisilla ryhmätunneilla etenkin talvisin. Kun on
epäsäännöllinen työ, niin mulle sopii sellainen kuntokeskus,
jossa on joka päivä aina jotain meneillään. Olen varsin
kaikkiruokainen siis tämän suhteen. Lisäksi oon intohimoinen
hiihtäjä. Kesäisin melonta on mulle todella rakas harrastus ja
purjehduskin. Hyvin liikuntapainotteisia harrastuksia mulla siis. Oon
aina ollut hyvin urheilullinen, nuorena tuli urheiltua kilpaakin.
Lajeina oli 400 m ja maastojuoksu. Isäni oli hyvin urheilullinen ja
opetti minutkin urheilemaan. Mä oon kova penkkiurheilija myös!
MM-jalkapallostakin taisi jäädä vain pari ottelua näkemättä.
Kerranhan mä myöhästyin töistäkin, kun niin innokkaasti seurasin
talviolympialaisia ja olin mennyt sekaisin omista aikatauluistani.
Onneksi sillä kertaa sattui työtkin olemaan myöhässä", Anneli
naurahtaa.
”Meidän
ammatissa toki lukeminenkin on tärkeää, ja sillekin löytyy aikaa
varsinkin talvisin. Tällä hetkellä mulla on menossa Riikka Pelon
”Jokapäiväinen elämämme”, se tuntuu todella kiinnostavalta.
Kirjallisuus on kyllä lähellä sydäntäni.”
Mitä sanoisit
ammatillisessa mielessä vahvuudeksesi? ”Monipuolisuus on ilman
muuta mun vahvuuteni, pystyn tekemään sekä komediaa että draamaa.
Laulan myös kohtuullisen hyvin ja mulla on vahva tanssi. Pystyn
tekemään liikunnallisia juttuja, eli sillä puolella ei tule kovin
helposti esteitä vastaan. Harvoin tulee vastaan sellaista, mitä en
voisi tehdä. Pystyn tekemään sekä isolla lavalla että tv:ssä.
Ilmaisussa vaaditaan erilaista asennoitumista.”
Mikä olisi
sellainen taito, jonka haluaisit osata? ”Akrobatia! Mä oon aina
innostunut myös, jos eteen on tullut joku taistelukohtaus, niitähän
naisille tulee harvemmin vastaan ja mulla on myös sellainen olo,
että meidän teatterikouluaikoina sekä akrobatia että
näyttämötaistelu jäi vähemmälle huomiolle ja se, miten niitä
pystyisi hyodyntämään arjen työssä. Tietysti ikuisesti
toivoisin, että olisin parempi puhetekniikassa tai parempi laulaja.
Oon hyväksynyt tietyt rajat. Tää ammattihan on loputon, koskaan ei
ole valmis. Se on loputon arsenaali, mitä kaikkea mäkin haluaisin
vielä oppia esimerkiksi ihan näyttelijäntyöhönkin liittyen. Tän
työn siivellä voi tulla mukaan kaikenlaista, eli opettelet jonkun
tietyn taidon roolia varten ja sitten se viekin mennessään. Melonta
tuli mun elämääni juuri siten!” Anneli intoilee.
Onko suvussasi
muita teatterialalla olevia? ”Ei, mutta musiikki on ollut hyvin
tärkeä etenkin isäni puolen suvulle. Isäni oli hyvä laulaja ja
soitti kitaraakin, aina soi musiikki kaikkialla. Hänen isänsä taas
oli kuuluisa kanteleenrakentaja ja kulki ympäri Pohjanmaata
esiintymässä kanteleen kanssa. Isän veli soitti viulua ja sisar
oli erittäin hyvä laulaja. Isän puolelta mulle on tullut
musikaalisuus ja musiikin rakastaminen. Mä olen sitten ainut, joka
on suuntautunut teatterin pariin.”
Milloin olet
kiinnostunut teatterista/näyttelemisestä? ”Siskoni on mua
kahdeksan vuotta vanhempi ja hän opiskeli Tampereen Yliopistossa.
Siellä oli taistolaisliike voimissaan silloin ja olin siinä sitten
ikään kuin siivellä. Mukana oli ikäisiäni tyttöjä, joista tuli
tosi hyviä kavereitani. Tytöt olivat kauhean innostuneita
teatterista ja niiden kautta mäkin innostuin sitten. Teatteri oli
kiinnostanut mua aiemminkin, yhden luokkatoverini kanssa olimme
suomenkielen opettajamme lempilapsia, koska kirjoitimme itse
näytelmiä ja esitimme niitä juhlissa. Tampereen ystävien kanssa
ruvettiin sitten myös käymään teatterissa kovasti. Näyttelijöistä
Kari Kihlström oli suuren palvonnan ja rakkauden kohteemme, hän oli
Työviksessä silloin ja Karia käytiin usein katsomassa. Kaikki me
kolme tyttöä halusimme teatteriin itsekin; kahdesta tuli näyttelijä
ja yhdestä tutkija.”
”17-vuotiaana
pyrin ensimmäisen kerran Tampereelle opiskelemaan näyttelijäntyötä
ja pääsin kolmanteen vaiheeseen. Helsingissä putosin heti. Aloin
opiskella sitten muuta Tampereen yliopistossa ja olin lopputyötä
vaille valmis nuorisotyönohjaaja. Seuraavan kerran kun Tampereelle
pyrittiin, niin pääsinkin sitten sisälle. Vuosi oli 1977 ja
valmistuin 1981. Niihin aikoihin koulutus oli nimeltään Tampereen
Yliopiston neljäs näyttelijäkurssi, ja silloin loppututkinto ei
ollut yliopistollinen vaan erillinen. Mä tein myöhemmin
teatteritaiteen maisteritutkinnon, eli valmistuin maisteriksi vasta
vuonna 1995. Opiskelin myös hiukan filosofiaa, siitä olen saanut
tähän ammattiini hyvää pohjaa myös. Loputtomasti oon opiskellut
myös kieliä, etenkin ranskan kieli on ollut mulle ikuisuusprojekti.
Vaikka kuinka sitä opiskelen, mä oon aina samalla alkeellisella
tasolla, heh. Laulua oon opiskellut myös yksityisopettajan
johdolla.”
Onko koskaan käynyt
mielessäsi, että tekisit kenties jotain muuta? ”Mä kyllä koko
ajan luennoin, oon sitä tehnyt jo vuodesta 1997. Vedän
esiintymiskoulutusta ja luovuuskoulutusta,
vuorovaikutuskoulutusta...Perttu Pesän kanssa olen kouluttanut
aiemmin, mutta nyt ei oikein aikataulut ole osuneet kohdalleen joten
olen tehnyt yksin. Kovin paljoa en ole pystynyt viime aikoina
tekemään, koska Salkkarit on työllistänyt mua niin hyvin.
Koulutus on kyllä ihan mahtavaa, on hienoa tavata ihmisiä, jotka
eivät ole teatterialalla. Se on niiiiin terveellistä,
ahaa-elämyksiä tulee joka kerta. Olen niin kiitollinen siitä
mahdollisuudesta tavata näitä ihmisiä ja keskustella heidän
kanssaan.”
Miksi olet
näyttelijä? ”Hyvä kysymys. Oon pohtinut sitä paljon ja mä
luulen, että siinä on yhtenä tekijänä tämä suomalaisuus.
Meille ei ole oikein suotavaa ilmaista kauheasti itseämme ja se
herättää kunnioitusta, että olet vähän pidättyväinen kaikessa
suhteessa. Näyttelijät on vähän eläväisemmän sorttisia. Se on
sisäinen tarve! Mulla täytyy olla joku paikka, missä mä pääsen
purkamaan sisintäni ja ilmaisemaan sitä jotenkin muuten, kuin
pitämällä kaiken sisälläni. Toinen analyysihän on sitten se,
että tullakseen näyttelijäksi sinulla pitää olla joku trauma.
Niin on minullakin. Isäni teki itsemurhan kun olin 16-vuotias ja se
on tietenkin ollut minulle koko elämäni mittainen trauma, josta en
kunnolla parane koskaan. Siihen aikaan ei ollut kriisiterapiaa enkä
oikein voinut puhua asiasta kenenkään kanssa, vaikenin. Sisälläni
oli olemassa valtava määrä tunnetta, jonka halusin jakaa
maailmalle. Ikuinen jakaminen siitä, että tunnistaa sen miltä
tuntuu kun ihmistä on satutettu todella kovasti. Ollaksesi
näyttelijä sulla pitää olla tunnemaailma, jonka avulla kykenet
empatiaan. Sulla pitää olla mielikuvitusta myös. Harvoin
näyttelijöitä tulee niistä, joilla elämä on ollut liian
helppoa. Mun kohdallani nuo kaksi asiaa on just näin ja mulla on
aavistus, että niissä piilee syy siihen, miksi olen näyttelijä.”
Mikä on ollut
tärkein oppi urallasi ja keneltä/mistä sen olet saanut? ”Olen
kyllä oppinut moneltakin. Vanhemmiten oon oppinut sen, että tämä
on yhteistyötä ja on tärkeää ottaa toiset ihmiset huomioon. En
pysty sanomaan että se olisi tullut joltain tietyltä, vaan se on
tullut tässä pikku hiljaa matkan varrella mukaan. Mulla on ollut
niin monta opettajaa ja siltoja oon ärhäkkänä pohjalaisena
poltellut minäkin takanani, mutta oon oppinut, että jos sä tuet
toista, niin se on aina sulle, se ei oo koskaan sulta pois. Koskaan
ei myöskään kannata kadehtia toista. Oon huomannut, että mulle on
näin vanhemmiten tullut varsinkin se, että koitan nuoria kovasti
tukea. Mulla on paljon nuoria kavereita ja se ei ole multa pois, että
ne on nuoria. Mä opin heiltä elämänvoimaa ja mun ei tarvitse
ajatella, et tuo nuori vie mun hommani. Salkkareissa varsinkin
yhteistyö on hyvin tiivistä ja siellä olen oppinut toisten
ihmisten huomioonottamista.”
Onko sinulla
mahdollisesti omia esikuvia, joita erityisesti arvostat tai ihailet?
”Ehdottomasti teatterikoulusta alkaen mun suosikkeja on olleet Judy
Dench ja Helen Mirren, he ovat mulle todella suuria esikuvia ja olen
nähnyt molemmat livenäkin. Suomessa on niin, että maakunnissakin
on takuulla loistavia näyttelijöitä, mutta helposti suosikit
nousee niistä, jotka ovat paljon esillä ja täten sanon, että
ihailen todella paljon tällä hetkellä Krista Kososta. Hän on niin
monipuolinen, aito, rohkea ja taitava. Martti Suosaloa ihailen myös
valtavasti.”
Missä eri
teattereissa olet näytellyt pitempiä aikoja? Varmasti olet
vieraillut monessakin, mutta missä kauemmin? ”Pisimmät työni
olen tehnyt Tampereen Teatterissa, Turun Kaupunginteatterissa ja
Hämeenlinnan Kaupunginteatterissa. Kabaree-tyyppisiä juttuja oman
ryhmän kanssa oon tehnyt myös paljon ja ravintolateatteria.
Runoesityksiä olen tehnyt myös ja varsinkin Sanna Majanlahden
kanssa.”
Mitkä ovat olleet
itsellesi tärkeimmät roolityöt? ”Turussa olin Mathilda Wrede
Jussi Kylätaskun näytelmässä ”Haapoja”, se on ollut mulle
todella tärkeä rooli ja muutenkin loistava juttu. Subrettirooli
operetissa ”Mustalaisruhtinatar” oli mulle myös mielettömän
tärkeä, koska mä ajattelin, että en ikinä pystyisi laulamaan
mitään operettia. Mulle kuitenkin annettiin se tehtävä ja
pärjäsin siinä oikein hyvin. Se oli mulle myös tärkeä piikki,
että lähdepäs opiskelemaan laulua. Tampereen Teatterissa
Frenkell-näyttämön avajaisiin ranskalaisohjaaja ohjasi
”Epärakkautta”-nimisen näytelmän ja mulla oli siinä monia
rooleja. Se oli mulle mahtava kokemus ja etenkin se ohjaaja, olin
hiljakkoin valmistunut teatterikoulusta silloin ja koko se prosessi
oli huikea. Olen Tampereen Teatterissa tehnyt myös Époninen roolin
Suomen ensimmäiseen versioon ”Kurjat”-näytelmästä.
Teatterikoulun jälkeen minä hullu tein monologin, joka pohjautui
Willy Kyrklundin ”Solange”-teokseen. Mieheni dramatisoi mulle
siitä jutun, ja siitä tuli myös todella tärkeä juttu uralleni.
Hämeenlinnan Kaupunginteatterissa ”Käärmeennahkatakki” ja
”Maria Callasin Mestariluokka” ovat olleet mulle myös todella
merkittäviä. Nämä ovat olleet teatterin puolelta mun
tähtihetkiäni”, Anneli muistelee.
Kuka olisi
unelmiesi vastanäyttelijä, jos saisit valita maailmasta ihan kenet
tahansa? ”Javier Bardem kelpaisi kyllä, samoin George Clooney.
Komeita miehiä ja loistavia näyttelijöitä molemmat. Kevin Spacey
myös! Colin Farrell, Colin Firth! Naisista Helen Mirren, Judy Dench,
Meryl Streep... Tässä maailmassa haluaisin näytellä yhdessä Ola
Tuomisen kanssa!” Anneli hehkuttaa.
Kenen kanssa
haluaisit laulaa dueton ja mikä olisi mahdollisesti kappale?
”Placido Domingon kanssa laulaisin Toscasta jonkun yhteisen aarian.
Ja Ola Tuomisen kanssa haluaisin laulaa kappaleen Summerwine.”
Miten sinä
määrittelisit sanaparin ”teatterin taika”? ”Taikaa on
silloin, kun juttu vie täydellisesti mukanaan. Viimeksi mä olen
kokenut teatterin taikaa Tampereen Teatterissa, jossa näin Juha
Hurmeen ohjaaman näytelmän ”Suomalaisten puolustus”
Rakastajat-teatterin vierailunäytöksenä. Se oli niin monitasoinen
ja näytelmässä oli huippu sisältö. Se oli hauskaa, älykästä
ja taitavaa. Mä menin ihan polvilleni! Ei ole kysymys siitä, että
onko näytelmä uusi tai vanha, jostain syystä ohjaaja on saanut
siihen sellaisen maailman, joka vaan tulee läpi ja mä unohdan ihan
kaiken! Se on parasta mitä ihmiselle voi tapahtua! Tuonkaltaisen
esityksen jälkeen on välillä ihan uusi ihminen, on kuin olisi
ollut pitkällä matkalla.”
Mitkä asiat
inspiroivat sinua? ”Mua inspiroi ihmiset, jotka on tehny töitä
sen eteen, että me ollaan nyt tässä. Ne antaa itsensä siihen
tilanteeseen mun kanssani täydellisesti. Hauskuus inspiroi mua myös.
Vaikka tehtäisi surua tai murhetta tai itkua, niin ihminen osaa olla
sen kaiken sisällä niin, että yhteinen tekeminen on hauskaa, koska
siitä syntyy ihme. Se inspiroi mua työssäni kaikkein eniten. Mulle
on kauhean tärkeää se, että ihmisellä on huumoria.”
Podetko
ramppikuumetta/esiintymisjännitystä? ”Ehdottomasti kyllä. Aina
kun mä menen tekemään töitä, oli se sitten luento tai
näyttelijäntyö kameran edessä, niin se pistää adrenaliinin
liikkeelle. Muutenhan siitä ei tulisi yhtään mitään. Mulla
tapahtuu se, että mun kädet kylmenee ja jos mä jännitän vielä
vähän enemmän, niin käteni on lisäksi hikiset. Mulla vaan
tapahtuu se niin, toiset kuumenee. Lisäksi jos jännitän, niin
sydän hakkaa kovaa ja suuta kuivaa. Vedän itse jännitykseen
liittyvää koulutustakin ja tiedän sen, että kaikkia jännittää.
Oon oppinut suhtautumaan siihen niin, että jaahas mua jännittää
nyt, okei, mä en kuole tähän vaikka mua vähän jännittääkin.
Se kuuluu tähän hommaan.”
Onko sinulla jotain
omia rituaaleja tai rutiineja, joita toistat ennen esitystä? ”Mulla
on tiettyjä lauluharjoitteita, joita teen jos mun pitää laulaa.
Lisäksi voimistelu on aivan ehdoton juttu, ei kovin pitkään.
Yritän rentouttaa itseni, pyörittelen hartioitani ja saan itseni
lämpimäksi. Salkkarit on mun päivätyöni nyt ja siinä ainut
homma on se, että mun täytyy olla siellä kuvauspaikalla tosi
ajoissa. Mä en koskaan halua mennä ihan viimetipassa kohtauksiin,
vaan mun pitää olla siellä paikalla hengailemassa kulisseissa
hyvissä ajoin ennen omaa kohtaustani. Mä oon siinä maailmassa, ja
sit mun on helppo aloittaa. Mä en voi suoraan vaan kävellä
kohtaukseen. Yleensäkin oon sellainen, että tykkään olla hyvissä
ajoin paikalla. Jos menen pitämään luentoa, niin saavun paikalle
vähintään tuntia ennen. Oon joskus myöhästynytkin, mutta silloin
on kyse ollut väärinkäsityksestä.”
Kerro joku
kommellus! ”Tulee ekana mieleen ”Sainks mä?”-esitys... siinä
vaiheessa oli mukana Jerry Mikkelinen, Emilia Pokkinen ja minä.
Kesken esityksen kävi yhtäkkiä niin, että Emilia hyppäsi kaksi
kohtausta eteenpäin ja mä menin aivan täysin shokkiin. Mä en
kyennyt tekemään yhtään mitään! Mulla oli silloin kavereitakin
katsomassa ja jälkeen päin juteltiin ja kerroin mitä oli
tapahtunut, niin se oli kuulemma näyttänyt siltä, että olin
mennyt johonkin ”tilaan” ja että se kuului näytelmään mukaan.
Muistan, että vajosin tuoliin ja katsoin Emiliaa, että ”Auta nyt
mua! Mä en osaa sanoa mitään!” Siinä oltiin sit hetki hiljaa,
ja sitten meidän valo-ja äänimies pelasti meidät tuomalla Jerryn
mukaan kohtaukseen. Tuo on hyvä esimerkki siitä, miten katsojat
kehittelee päässään tarinan kun kohtauksessa ei ollut päätä
eikä häntää. Ne mun kaveritkin aatteli vaan, että mun
roolihahmoni on nyt tuollainen.”
Kesällä olit
mukana Aurinkorinteen Kesäteatterissa Joensuussa ”Albatrossi ja
Heiskanen”-näytelmässä. Syyskuun alussa tulette vierailemaan
Hämeenlinnan Verkatehtaallakin, eikö totta? Kertoisitko vähän
tuosta näytelmästä ja sen synnystä. ”Mielelläni! Birgitta
Putkonen soitti mulle viime lokakuussa ja sanoi haluavansa minut
mukaan. En ollut pitkään aikaan tehnyt mitään kesäteatterissa ja
se vaikutti aika kivalta, koska produktio olisi kompakti kuukausi.
Kaksi viikkoa harjoiteltaisiin ja kaksi viikkoa esitettäisiin.
Suostuin sitten mukaan. Hämeenlinnassa aloitettiin ja siitä
yhdentoista päivän kuluttua Joensuussa oli jo ensimmäinen yleisö!
Lähestulkoon jokaisen kappaleen sisällä oli stemmat, eikä
todellakaan mitään helppoja stemmoja. Parangon Antti oli tehnyt
niiiin upeat sovitukset ja sattui semmoinen porukka, että todella
tehtiin ympäripyöreitä päiviä. Täydellisesti omistauduttiin
proggikselle. Koskaan aiemmin en ollut tehnyt Salmisen Epun,
Mastomäen Turkan enkä Tiaisen Jarkon kanssa. Putkosen Birgitan
kanssa olin tehnyt aiemminkin, samoin kuin ohjaaja Kuikkaniemenkin.
Oli mahtava tutustua uusiin tyyppeihin, ja tietysti mukana oli myös
Suvi-Maaria Virta, joka on Joensuun Kaupunginteatterista. Ihan
mahtava porukka! En tiennyt näytelmää aiemmin eikä Junnu Vainion
tuotanto ollut mulle tuttua, joten ihan kaikki piti opetella.
Etäisesti tiesin muutamia kappaleita. ”Albatrossi ja Heiskanenhan”
ei ole oikeastaan näytelmä, vaan se on konsertti ja siellä on
siteeksi repliikkejä välissä. Lauluista pitää löytää ”se
juttu”, et miten näytelmä etenee. Palautteiden perusteella aika
hyvin onnistuttiin siinä tarinankuljetuksessakin. Bändihän on ihan
huikee ja sovitukset on todella hyviä! Niin lahjakkaat ihmiset
tosiaan inspiroi mua; hyvällä asenteella, lämmöllä ja huumorilla
tehdään koko ajan.”
Jos saisit viettää
päivän miehenä, mitä tekisit? ”Mä omaa isääni ihailin
valtavasti ja hän oli vaatturi ja rakasti pukeutua hyvin, ja mä
olen aina ihaillut miesten pukuja, niin mä luulen, että mä
haluaisin pukeutua erittäin tyylikkäästi. Hankkisin tyylikkään
miesten puvun ja nauttisin siitä, että miltä tuntuu miehenä pitää
pukua. Olisin pukumies, lähtisin tyylikkäänä kaupungille
kävelylle ja ihmiset katsoisivat, että siinä vasta tyyliä!”
Jos ihminen
vetäytyisi syksyllä talviunille ja heräisi keväällä, mitä
ottaisit omaan talvipesääsi mukaan siltä varalta, että heräät
kesken kaiken? ”Ihanaa ruokaa täytyy olla mukana. Siellä olisi
huippukeittiö kaasugrilleineen ja mä laittaisin siellä hyvät
kalat ja salaatit joka päivä. Hyviä juustoja, viiniä. Hyvä
viinikaappi pitää olla myös. Paljon luettavaa, musiikkia (kantria,
bluesia, oopperaa, kitaramusiikkia ainakin). Helppoa ranskankielistä
kirjallisuutta ja oppikirjat myös. Rakastan vaatteita, eli mulla
täytyy olla siellä mahdollisuus pukeutua hyvin. En olisi
verkkareissa siellä. Joogamatto pitäisi myös olla, jos tulee tarve
harrastaa jotain liikuntaa esim. pilatesta tai joogaa. Niillä pysyy
kunnossa. Hyvä sänky pitäisi olla! Iso sänky, jossa olisi ihana
iso kasa pehmeitä tyynyjä.”
Jos voisit
aikakoneella palata menneisyyteen johonkin tiettyyn hetkeen tai
ajanjaksoon, minne menisit? ”Menisin tapaamaan Jeanne d´Arcia.
Miten hän johti joukkoja, se olisi mieletöntä nähdä. Huikea
tyttö! Millainen on ollut yhteiskunta silloin ja miten hän on
pystynyt ylittämään kulttuurin ja miehet niin, että johtaa heitä
kaikkia ja on rohkeampi kuin yksikään mies koko porukassa. Todella
kiehtova hahmo!”
Onko jotain muuta,
mitä ehdottomasti haluaisit kertoa itsestäsi? ”Haluan sanoa sen,
että olen mummu! Se on elämäni suurin rooli. Ihanaa kun on
lapsenlapsi ja ihanaa kun on saanut vanheta. Mä haluan kertoa myös
sen, että mä en haluaisi olla minkään muun ikäinen kuin mä oon
nyt. Oon onneksi oppinut sellaisen läksyn, että mä en haikaile
nuoruuttani. Ihanaa, että mä saan olla tämän ikäinen!”
Bernard Pivot´n
kymmenen kysymystä :
Mistä sanasta
pidät eniten? - Äiti
Mistä sanasta
pidät vähiten? - Idiootti
Mikä sytyttää
sinut? - Ystävyys
Mikä sammuttaa
intohimosi? - Ilkeys
Suosikkikirosanasi?
- Perkele
Mitä ääntä
rakastat? - Placido Domingon ääntä
Mitä ääntä
inhoat? - Narisevaa ovea
Mitä muuta kuin
omaa ammattiasi haluaisit kokeilla? - Balettitanssija
Missä ammatissa et
haluaisi olla? - Roskakuski
Jos Taivas on
olemassa, mitä toivot Jumalan sanovan sinulle kun saavut Taivaan
porteille? - Tervetuloa Anneli, ihanaa että olet täällä!
ps. Annelin
nettisivuille pääset tästä linkistä ja Instagram-tili löytyy
nimellä Anneli Ranta.
Tekstin kuvat Annelin omia, haastattelun aikana tuli liian hämärää, jotta oma kuvaamiseni olisi onnistunut.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Heräsikö ajatuksia? Iloiten otan vastaan kaikki kommentit (ne tosin julkaistaan vasta hyväksynnän jälkeen, roskapostin vuoksi).