”Yleisön pyynnöstä” minulta
toivottiin juttua Olavi Uusivirrasta, ja suureksi ilokseni tapaaminen
onnistui lokakuun loppupuolella 2012. Olavin tapasin
Kansallisteatterin Lavaklubilla Helsingissä, ennen HOMO!-näytelmän
alkua. Kiirehän siinä tuli ja muutama kysymys lopusta on laitettu
perässä sähköpostin muodossa.
Helsingissä 1983 syntynyt Olavi on
horoskooppimerkiltään leijona. ”Mä olen helsinkiläinen hyvin
vahvasti identiteetiltäni. Olen täällä syntynyt ja 16 vuotta olen
asunut täällä. Siinä välissä tuli asuttua myös Kotkassa ja
Karkkilassa. Siellä Karkkilassa mä kävin koko ala-asteen, se on
kyllä myös jättänyt minuun jälkensä. Mutta kyllä mä sillai
stadilaiseksi itteni tunnen ja koen.”
Mitä harrastat? ”Tähän on vähän
hankalaa vastata, että missä minkäkin raja menee. Ehkä lukeminen
voisi olla sellainen, minkä mä niinkun voisin kokea harrastukseksi.
Kirjoittaminen aina silloin tällöin on työtäni myös. Muutenkin
ehkä tällä alalla, jos mietin että mä olen näyttelijä ja
laulaja-lauluntekijä-kirjoittaja, niin se työn ja vapaa-ajan
välinen ero on hyvin häilyvä. Ehkä sit taas toisaalta saunominen
… mä oon Saunaseuran jäsen, Lauttasaaressa Vaskiniemessä on
sellainen mahtava saunakompleksi, jossa on viisi puulämmitteistä
saunaa ja kaksi savusaunaa ja uintimahdollisuus ympäri vuoden, että
aina kun on mahdollisuus niin mä menen sinne.”
Mitä sanoisit erityistaidoiksesi? ”Mä
oon hyvä apinoimaan, se on mun erityistaitoni. Kyllä mä sitten
olen omasta mielestäni myös aika lupaava jazz-rumpali, tai ehkä mä
oon niin innokas, että se tavallaan peittää ne tekniset
vajavaisuudet. Mä en oo mikään sellainen, että osaisin mitään
käsilläkävelyä ja semmosta...” Olavi naureskelee.
Minkä taidon haluaisit osata? ”No
kyllä itseasiassa venäjän kieli olis sellainen taito kyllä ja
miksei saksa ja ranskakin, niitä osaan välttävästi ja niitä
voisi teroittaa. Kyllä se liittyy noihin kieliin, mä kadehdin
niitä, jotka osaa sujuvasti seitsemää kieltä.”
Onko suvussasi muita tällä alalla
olevia? ”No siinä mielessä joo, että mun isäni on valmistunut
myös Teatterikorkeakoulusta aikoinaan dramaturgilinjalta, samana
vuonna kuin synnyin, mutta hän ei ole nyt viime vuosina tehnyt
varsinaisesti teatterialan töitä. Kyllä mun mutsikin on ollut
Ylioppilasteatterissa aikoinaan ja hän on innokas laulunharrastaja.
Mun serkku Jiri Kuronen soittaa mun yhtyeessäni koskettimia, että
sillai. Vanha kunnon Jiri-serkku!”
Mitä soittimia osaat soittaa? ”Osaan
soittaa näitä niin sanottuja bändisoittimia riittävässä määrin
niin että toimeen tulee, eli siis rummut, kitara, basso ja piano.
Niillä mä pärjään kyllä riittävän pitkälle.”
Milloin kiinnostuit teatterista? ”Mä
luulen että se on kyllä tullut sellaisessa aika varhaisessa
vaiheessa. Silloin kun me asuttiin Kotkassa, niin faija oli siellä
kaupunginteatterissa duunissa ja siellä tuli kyllä notkuttua aika
paljon ihan parivuotiaana, ja sit myöhemmin Karkkilassa kun asuttiin
mun ala-astevuosina, niin mun äiti piti siellä semmoista
teatterikerhoa Karkkilan Työväenopistolla. Me valmistettiin itse
siellä omia esityksiä, pari vuodessa. Myöhemmin sit ehkä
lukiossa, Kallion lukiossa, jossa näyttämöilmaisu oli yksi näistä
ilmaisutaitoaineista. En muista, että Karkkilassa olisi koulussa
ollut sellaisia koulunäytelmiä, mitä kaikissa leffoissa on aina.
Että äidit ja isät menee sinne ylpeinä katsomaan kun tytär
näyttelee puuta, mut siis samaan aikaan oli just näitä
Työväenopiston teatterikerhon näytelmiä, joissa mä mm. näyttelin
Martti Ahtisaarta. Tai itse asiassa se oli Sahtivaari. Me tehtiin jo
silloin tällaista varhaista poliittista satiiria. Mun paras kaveri
Ode oli Illalliskivi, nää presidentinvaalit ´94 oli silloin just
ajankohtaiset. Meillä oli nää pääehdokkaat siellä lavalla
niinkun, ja ite oltiin 11-vuotiaita.”
Milloin sitten kiinnostuit musiikista?
”Rumpuja mä aloin soittaan 8-vuotiaana, mua kiinnosti soittaminen
sinne lukioikäiseksi asti. Sen mä muistan, että laulamisesta mä
innostuin varmaan siinä vaiheessa kun tuli äänenmurros, eli joskus
yläasteaikana, mut en mä silloinkaan vielä tehnyt omia biisejä,
ei mua kiinnostanut laulujentekeminen. Ensimmäiset lauluni mä tein
sitten lukiossa ja tähänkin liittyy tämä Jiri-serkkuni, joka
toimi sellaisena kannustavana mentor-hahmona siinä asiassa. Jirillä
oli muutamia sävellyksiä, joissa ei ollut tekstiä ollenkaan ja sit
se antoi mulle minidiscillä biisejä, että ”Mitä jos sä
kokeilisit tehdä näihin tekstejä?” ja siitä se ajatus sitten
oikeestaan lähti, mä innostuin sitä kautta sitten myöhemmin
tekemään kokonaan omia biisejä. Se tapahtuikin sitten aika
nopeesti, niihin aikoihin perustettiin tän nykyisen bändin esiaste.
Itseasiassa Jiri soitti siinä jo silloin, eli kymmenen vuotta sitten
ja myöskin meidän basisti Jaakko Kämäräinen oli myös hyvin
varhaisessa vaiheessa mukana. Näin se on, että lukiossa se kipinä
syttyi!”
Poseerausta á la Olavi / kuva Teatterikärpänen |
Mitä teatterialan opintoja olet
suorittanut ja milloin olet valmistunut? ”Valmistuin keväällä
2012 teatteritaiteen maisteriksi. Mä pääsin sisään kolmannella
yrittämällä. Muistan, että pyrin silloin heti lukion jälkeen
vuonna 2002 ekan kerran ja silloin mä pääsin kolmanteen
vaiheeseen. Sit meni kaksi vuotta etten pyrkinyt ollenkaan, kun tuli
näitä musakuvioita sitten enemmän kehiin. Jossain vaiheessa alkoi
tuntua taas mielekkäältä se ajatus siitä, että mitäs jos taas
pyrkisi sinne. Sit 2005 mä pyrin taas ja pääsin silloin vikaan
vaiheeseen ja sit siinä mä jotenkin päätin, että nyt kun
tavallaan jäin niin kalkkiviivoille, niin mä pyrin vielä yhden
kerran. Nyt se päti kerrankin se sanonta, että kolmas kerta toden
sanoo! Vuonna 2006 aloitin sitten Teakissa.”
”Ennen Teakia ei ollut varsinaisesti
mitään muuta kuin niitä lukion juttuja, ja tehtiinhän me myös
yläasteella omia produktioita. Mä olin Kruunuhaan yläasteella
musiikkiluokalla, ja me tehtiin Kansallisoopperan ja Keski-Uudenmaan
Musiikkiopiston kanssa yhteistyössä sellainen
musiikkiteatteriproduktio, jonka nimi oli ”Underground” ja
lukiossa tehtiin sellainen ”Hotelli Huosta”-niminen musikaali. Ne
oli kyllä hyviä proggiksia ja jääneet mieleen sellaisina mukavina
kokemuksina kyllä.”
Jos et olisi tällä alalla
(näyttelijänä tai muusikkona), niin millä alalla mahdollisesti
olisit? ”Mä en itse ajattele, että tässä on nyt ne asiat, joita
tulen tekemään koko loppuelämäni. Kyllä mä esimerkiksi ensi
vuonna (2013) oon ajatellut jättää aikaa taas kirjoittamiselle
enemmän. Mä jotenkin pyrin kuuntelemaan omaa sisäistä ääntäni,
intuitiota, että mihin suuntaan sitä lähtis. Mä pyrin välttämään
semmoista, että ajautuis niinku sellaiseen kierteeseen tai putkeen,
jossa yhtäkkiä kuluu 10v ja huomaa, ettei itse oo pystynyt
todellisesti valitsemaan niitä asioita vaan on jotenkin
ulkoaohjautuvasti päätynyt aina seuraavasta projektista seuraavaan.
Helposti käy niin, että kalenteri täyttyy ja nyt ekaa kertaa mä
oon pyrkinyt sillai vähän suunnittelemaan etukäteen ja vetämään
kalenterista kaikki yli, että tähän mä en ota mitään vaikka
mitä tulis. Mutta kun kysyit, että mitä mä tekisin, niin sit mä
varmaan kirjoittaisin tai sitten mä viljelisin jossain porkkanoita.
Kaikki on mahdollista, mä oon jotenkin pyrkinyt välttään
sellasten viisivuotissuunnitelmien tekemistä”, Olavi summaa.
Onko sinulla omia esikuvia? ”On
varmaan moniakin, ei mulla näyttelijöistä sillai oo kun en edes
kauheasti tunne... Tajusin tässä just, että mä oon hirveen huono
kasvojen kanssa, eli jos mulle näytetään kymmenen Hollywoodin
tunnetuinta näyttelijää, niin mä en osaa nimetä keitä ne on.
Ehkä Suomesta joku Jorma Tommila voisi olla sellainen, sen jutuista
oon aina tykännyt. Ja sit kun oon vierestä saanut seurata myös
tuota Hannu-Pekka Björkmania, se on kyllä tosi mielenkiintoinen ja
tavallaan ihan omanlaisensa taiteilijasielu ja vähän semmoinen
”outolintu”. Tuleva professori ja mies paikallaan kyllä!
Muusikkopuolella sitten varmaan toi, siis mä ajattelen usein
enemmänkin rock-lyyrikkoja kun aattelen omia esikuviani, niin
varmaan ekana tulee Morrissey ja sit tietenkin Bob Dylan,
suomalaisista ehkä Gösta Sundqvist. Jotenkin sellaiset tyypit,
jotka on kaikki ollu aika tinkimättömiä tyyppejä! Mä oon monta
kertaa miettinyt sitä Göstan radikaaliakin päätöstä, jonka hän
teki jo joskus uransa alkuvaiheilla, että hän lopetti
haastattelujen antamisen kokonaan eikä sen koommin antanutkaan. Se
oli tehnyt haastatteluja ja todennut, että hän ei tunnista itseään
niistä ja hänhän teki myös sen päätöksen, että Leevi and the
Leavings ei keikkaile. Nehän ei sitten keikkailleet ollenkaan ja
sekin oli aika rohkee veto kyllä. Se ei menoa haitannut, laulut on
löytäneet yleisönsä ja niillä lauluilla on valtavasti ystäviä
edelleen. Et joskus sitä miettii, että onko se niin välttämätöntä
aina antaa 85 haastattelua kun tulee uusi levy. Mitä jos antaskin
vaan yhden?” Olavi pohtii.
Kuka olisi unelmiesi vastanäyttelijä?
”Oiva Lohtander tietysti!”
Kenen kanssa haluaisit laulaa dueton
ja mikä olisi mahdollisesti kappale? ”Mä luulen, että ehkä
Patti Smith voisi olla semmoinen. Mikäs me voitas laulaa sen kanssa
… ehkä joku Louis Armstrongin ja Ella Fitzgeraldin joku näistä
duetoista, niitä on monia. Nyt eikun Pattille puhelua vaan kehiin!”
Olavi innostuu.
Onko sinulla jotain roolihaavetta?
”Tää on hauska kysymys, koska mä muistan että joskus vuosia
sitten joku kans kysyi tätä, niin mä vastasin että mä haluaisin
näytellä Hitleriä. No nyt mä oon päässyt ja kohta pääsen taas
kun meen lavalle. Onhan niitä moniakin, jos lähtis oikein
ajattelemaan ja miettimään, siis mielekkäitä ja mielenkiintoisia
rooleja. Varmaan se liittyy enemmänkin juttuihin, joissa olisi
joskus kiva olla mukana esim. toi ”Kuka pelkää Virginia Woolfia”
olis semmoinen. Se on varmaan aika monen näyttelijän märkä
päiväuni päästä siihen mukaan, se on kaikille niille neljälle
roolille kiitollinen juttu.”
Mikä on parasta teatterissa? ”Kyllä
mä luulen, että parasta on se yhteisöllisyys ja sellainen
family-meininki, joka parhaimmillaan proggiksessa vallitsee. Ehkä
myös se, että ne työporukat vaihtuu ja saa tutustua uusiin
ihmisiin ja tehdä erilaisten ihmisten kanssa töitä. Toisaalta
siinä kiehtoo myös se katoavaisuus, että jos tekee levyn tai
elokuvan tai taulun, niin ne jää elämään, mutta esittävissä
taiteissa on se, että siinä on se hetken esityskausi ja sitten sitä
esitystä ei enää tavallaan ole. Siitä tulee sellainen
ainutkertaisuuden tunnelma, että jos pääset katsomaan niin hyvä
sulle.”
Entä miinuspuolia? ”No siis
toistohan on kyllä sellainen iso haaste, tätä Homoakin me ollaan
nyt veivattu 80 kertaa ja on tosi iso haaste saada aina motivoitua
itsensä ja saatikka se koko kollektiivinen henki, ei sitä voi
kieltää etteikö se mitenkään vaikuttaisi, että tässä on nyt
79 esitystä takana ja että se muuttuu jollain tavalla. Ei se
välttämättä tarkoita sitä, että se aina jotenkin lässähtäisi
tai löystyisi, totta kai siinä tulee eteen ohjaajan vastuu ja se
pitää sitä hengissä ja valvoo sitä, ja esiintyjien vastuulla on
tavallaan itsekin pitää sitä hengissä, keksiä se uudestaan
aika-ajoin. Onhan se musahommissakin sama juttu, että jos sä lähdet
miettimään vaikka sitä, että monta kertaa Maarit on vetänyt
Jäätelökesän , niin siinä on ihan sama problematiikka. Siihen
pitäisi saada puhallettua sellainen hehku, että ikään kuin se
vedettäisi ensimmäistä kertaa. Totta kai siinä auttaa aina just
se kun tietää, että yleisö on aina uusi ja suurin osa kokee sen
ensimmäistä kertaa. Se helpottaa. Itse asiassa lopputyössäni
heitin ilmoille sellaisen kysymyksen, että mikä siinä on että
esim. sinfoniaorkesterit ei toista sitä esitystä kymmeniä kertoja,
vaan ne soittaa yhden kerran, ehkä joskus kaksi. Kun niillä on joku
konserttikokonaisuus, niin ne soittaa sen korkeintaan kolme kertaa.
Miksi? Miksi ne ei soita 30 tai 300 kertaa? Siinä on varmaan joku
syy. Ehkä se syy on se, että ne kokee että se esitys kärsii
siitä, joku sellainen terä katoaa siitä siinä vaiheessa kun sitä
alkaa paukuttaa kymmeniä kertoja. Välillä ihmettelee näitä
teatteriesityksiä, että onko hyvä toistaa tappiin asti? Siinäkin
on niin monta koulukuntaa, jotkut on sitä mieltä, että 20-30
esitystä on hyvä, se ”esityskaari” on näkyvissä. Et tää on
tän pituinen esityskausi ja koko ajan tietää, että tuolla on se
päätepiste. En tiiä, ite mä tykkään siitä että on tavallaan
sellaiset lyhyet ja näpäkät esityskaudet. Että se on tossa! Siinä
just korostuu se ainutkertaisuus.”
Missä eri teattereissa olet
näytellyt? ”No enhän mä oo vielä ihan älyttömästi
kerinnyt...Mä tein tuolla Puoli-Q:ssa eli Q-teatterin pienellä
puolella mun harjoittelun ”Orlando”-näytelmässä ja sitten on
ollut koulun juttuja ja sitten on ollut kaksi juttua täällä
Kansallisteatterissa. Sit me oltiin Universum-teatterissa Nylén &
Linkola – monologijutun kanssa, keväällä mennään Turun
Kaupunginteatterin Sopukkaan vierailemaan sen kanssa. Et ei näitä
montaa oo tässä vaiheessa vielä kyllä ollut. Nyt se Kokkolan
teatteritalo on tullut myös tutuksi kun oon tehnyt siellä sitä
musahommaa, ”Suomi uuteen nousuun”, kotimainen kantaesitys. Mun
toimenkuvaan kuuluu, että mä sovitan olemassaolevaa musiikkia ja
sävellän jonkun verran uutta musaa ja johdan sitä bändiä. En oo
itse esityksissä muusikkona, mutta siellä on kolmihenkinen bändi
paikallisia mainioita tyyppejä.”
Mitkä asiat inspiroivat sinua?
”Ihmiset, erilaiset uudet ihmiset. Ja vanhatkin, heh! Totta kai
siis taide kaikkinensa. En mä oikeestaan pysty sanomaan, että oonko
mä enemmän kiinnostunut kuvataiteesta vai kirjallisuudesta vai
arkkitehtuurista. Nyt klassinen nykymusiikki ja nykykuvataide on
jotenkin jäänyt niinkun vähemmälle ja mä oon monesti miettinyt,
että onko se silleen että mä en halua mennä sitä kohti, et se ei
tavallaan kutsu mua luokseen, vaikka jollain alitajuisella tasolla se
tuntuu, että mä jotenkin aattelen, että aina olisi
mielenkiintoista tutustua ja ottaa ne haltuun, mutta sitten mä vaan
oon käyttänyt kuitenkin aikani toisin.”
Kärsitkö esiintymisjännityksestä?
”Kyllä, usein ensi-illan alla varmaan aika tyypillisestikin, mutta
se helpottaa kyllä sitten roimasti. Kyllä mua jännittää
ensi-illat aina, ei se varsinaista ”ramppikuumetta” oo ehkä,
mutta kyllä sen yöunissa huomaa. Aina kun on mikä tahansa
stressaava juttu edessä.”
Onko sinulla jotain omia rituaaleja,
joita toistat ennen esitystä? ”Mulla on muutamia tavallaan
äänenavauksellisia juttuja, hengitysharjoituksia ja tommosia. Ei oo
itseasiassa mitään sellaista vakituista, jonka tekisin aina.
Riippuu se toki esityksestäkin, joka esityksellä on vähän
erilaiset jutut. Kun tehtiin sitä Nylén & Linkolaa, niin
silloin saatoin tehdä jonkun pienen lenkin päivälläkin, mutta
että just ennen sitä esitystä juoksen siinä sisäpihalla tasan
kymmenen minuuttia. Totta kai aina pitää olla energinen ja lämmin
ja sillai valmis astumaan lavalle, mutta esitykset on niin erilaisia
keskenään ja ne vaatimukset on myös erilaisia.”
Onko sinulla mottoa? ”Parempi överit
kuin vajarit.”
Mitäs tulevia hommia on luvassa? ”Mä
haluun nyt lukea ja kirjoittaa, tässä on nyt painettu tukka
putkella viimeiset viisi vuotta, mulle sopii nyt että pidän pienen
breikin ja katon mitä tulee eteen. Vähän saunonkin tietysti.”
Mitä sellaista haluaisit kertoa
itsestäsi, mitä kukaan ei ole koskaan älynnyt kysyä? ”Ihmisillä
on sellainen sosiaalinen ja helpostilähestyttävä ja iloluontoinen
kuva musta, ja itse koen ja näen itseni eri tavalla. Mä koen
olevani jotenkin enemmän tummamielisempi tyyppi. Totta kai olen
erilainen sosiaalisessa tilanteessa, mutta...”
Tässä vaiheessa tulikin sitten
lavalle hoppu ja loput kysymykset on kysytty meilitse.
Tunnistaako ihmiset sinua kadulla ja
tulevatko juttelemaan musiikistasi, tai nähtyään sinut jossain
roolissa? ”Ei tunnista kun olen niin hyvä naamioitumaan. Viime
aikoina olen naamioitunut pohjoisenglantilaiseksi maanviljelijäksi.”
Näytöksissä on varmasti sattunut
joskus jotain hassua tai käsikirjoitukseen kuulumatonta. Kerro jokin
”legendaarinen” kommellus tai sattumus! ”Kaikkea pientä sattuu
lähes joka esityksessä. Viimeisimpänä esimerkkinä Nylen &
Linkola – monologiesityksessä Turussa multa oli kitaraefektistä
loppunut patteri ja se katkaisi koko kitarasignaalin etenemisen
vahvistimeen, niin että kitarasta ei lopulta kuulunut yhtään
mitään. Lähdin siinä sitten setvimään ongelmaa, vaihtamaan
pattereita ja piuhoja samalla kun jatkoin puhumista. Kaaosteorian
lakien mukaan kaikki muutkin asetukset olivat menneet uusiksi ja
siinä kohdassa kun pitäisi laittaa euroviisudisco pystyyn,
epävireisestä kitarastani lähti hyvin avantgardistista
äänimaisemaa. Siihen päälle lauloin sitten Loreenin
Euphoria-kappaletta ja yritin näyttää siltä, että kaikki tämä
kuuluisi asiaan. Läpi se taisi mennä.”
Kerro joku erityisen hyvä muisto!
”Lämpimimmät muistoni liittyvät jouluaattoihin mummolassa
Hämeenlinnassa.”
Oletko koskaan tavannut teatterin
kummitusta? ”En ole. Kokkolan Kaupunginteatterissa on kuulemma
aktiivisimmat kummitukset.”
Käytkö itse seuraamassa teatteria ja
mikä on ollut mieleenpainuvin näkemäsi esitys? ”Käyn aina kun
ehdin. Mielenkiintoisinta teatteria näkee Teatterikorkeakoulussa,
joka vuotuisten ensi-iltojen määrässä mitattuna on Suomen suurin
teatteri. Viimeisimpänä herkkuna Piia Peltolan ohjaama ja Paula
Vesalan dramatisoima Arki elämää (sic) Jotunin Arkielämää-teoksen
pohjalta sovitettuna.”
Jos esim. elokuvarooli vaatisi esim.
30 kg:n lihottamista roolia varten, niin olisitko valmis tekemään
sen? ”Jos juttu olisi muuten mielekäs, niin miksikäs ei.”
Jos saisit viettää päivän naisena,
niin mitä tekisit? ”Kiusaisin miehiä.”
Jos ihminen vetäytyisi syksyllä
talviunille ja heräisi keväällä, mitä ottaisit omaan
talvipesääsi mukaan viihdykkeeksi siltä varalta että heräät
kesken kaiken? ”Dijon-sinappia ja kissan.”
Jos saisit mahdollisuuden matkata
aikakoneella menneisyyteen, minne menisit? ”Menisin 20-luvun
Helsinkiin. Nauttisin arkkitehtuurista, jota 60-luku ei ole vielä
ehtinyt tärvellä.”
Bernard Pivot´n kymmenen kysymystä :
Mistä sanasta pidät eniten? -
Epäkohta
Mistä sanasta pidät vähiten? -
Ämmässuo
Mikä sytyttää sinut? - Pilke
Mikä sammuttaa intohimosi? - Mamba
Mikä on suosikkikirosanasi? - Vittu
Mitä ääntä rakastat? -
Ruotsinlaivan pilliä
Mitä ääntä inhoat? - Herätyskelloa
Mitä muuta kuin omaa ammattiasi
haluaisit kokeilla? - Viemärisukeltajan ammattia
Missä ammatissa et haluaisi olla? -
Viemärisukeltajana
Jos Taivas on olemassa, mitä toivot
Jumalan sanovan sinulle kun saavut Taivaan porteille? - Nyt stikataan
noppa kutoselle!
Olavin kotisivut löytyvät tämän linkin alta.
On niin helppoo olla onnellinen :)
ps. Toiveita otetaan edelleen vastaan, yritän saada haastiksia järkättyä...
Kiitos suuren suuren suuresti tästä. Varsinkin paikan päällä tehty haastis oli hieno henkilökuva ihmisestä, joka nähdään vaan levyjen kansissa ja tavastialla. Tässä haastattelussa kohdattiin selkeästi suomalainen karismaattinen taiteentekijä.
VastaaPoistaKiitos!
Ollos hyvä! Oli kyllä mielenkiintoinen haastis kaikenkaikkiaan tämä.
Poista